Se numeste bara de rigidizare si se monteaza intre oalele amortizoarelor pe flansele amortizoarelor.
Scopul ei este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor. Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice.
Exista in automobilism 2 variante bara de rigidizare Strut Bar -care se monteaza in fata si leaga cele doua amortizoare si bara de torsiune -sway bar care se monteaza pe puntea spate a masinii, ele sunt intalnite mai ales la masinile sport sau cele de curse, dar pentru o buna manevrabilitate se pot monta si pe masinile non sport.
Ce zici wikipedia despre bara de rigidizare : https://en.wikipedia.org/wiki/Strut_bar
La masini puternice? Eu am vazut si la amsini de astea mai putin puternice, la bmw vezi asta f des, si la la cele cu motor de 2 litri.altele nu au nici o bara de genu desi au motor de 3 litri sau 300 cp,la audi de exemplu eu nu am vazut bara de asta,la masini ca putere ca cele de la bmw.
Fiecare pune dupa cum spune proiectantul masinii. Unia baga masuri peste amsuri,sa fie mai linistit,ori clientii multumiti,ori sa nu se intimple nimic nici daca unu abuzeaza de masina.
Alti nu pun ca masina nu trebuie abuzata deci masinile la vanzare nu-s de curse,ca urmare de pateste ceva este fix problema ta, ala te saluta din mers.
Sau unia poate pun bare de genu pentru ca tablaria aia sa nu se miste poro forfeca, poate ca tabla este mai subtire, oricum, aia ce le proiecteaza au ei motivele lor.
Ce stiu este ca nu tine de cat de puternic este motoru, pentru ca am vazut cum am zis la bmw de 2 litri ca are bare de alea, iar la audi tot de 2 litri fara bara, audi cu CP ceva mai multi.La bmw am vaut la f multe, probabil si la altele ce lumea le forjeaza, le omoara, atunci aia au zis hai sa le mai bagam ceva sa nu se rupa masina la primul colt
Stanmariusvasile întreabă: