Dacă ții la mașina ta, cu treapta I vei face doar pornitea de pe loc, imediat ce te-ai pus în mișcare treci într-o treaptă superioară.
Cu alte cuvinte, nu privi turometrul, schimbă imediat după ce te-ai mișcat din loc (de fapt motorul "cere" schimbara vitezei, vei auzi)
Prima la plecarea de pe loc si a doua pe la vreo 2500 de turatii si tot asa.
A 1 a e doar de pornit de pe loc.
Începând de la viteza a 2 a e bine sa o turezi putin mai tare pana in 3000 de ture mai ales daca e Diesel.
Https://www.cars.ro/utile/schimb-viteze-masina-turatie-optima-14275.html. Altii au alte pareri...Desi nu este nici parerea mea, eu vorbesc mai mult din experienta profesionala.
Am observat.
Fiecare duce masina cum poate si cum vrea.
Te ghidezi dupa sunetul motorului, dieselul are nevoei de turatie mai mare la schimbari pana in 3000 rpm-uri
Depinde mai multe situatii.In general vorbind cam la 1200 de turatii, valabil la toate treptele de viteza.Asta pentru un mers economic, deci nu sportiv.
Daca schimbi numai la 1200 de turatii in 2-3 ani i-ai cam distrus motorul, e recomandat sa schimbi la 2000-2500 rpm.
Ciudat,ca sofer profesionist sa inteleg ca nu ma pricep.Masinile cu cutii automate, asa schimbau.Manual,o faceam si eu la fel...Si vorbesc de TIR aici, dar este valabil si la turism.Am spus schimbat, nu rulaj cu 1200 de ture permanent.Am spus in general, mers economic, nu viteza de depasire, nu panta, nu etc...Deci oricat ai incerca sa schimbi numai la 1200 de ture, iti devine imposibil la un moment dat, deci nu ai sansa sa distrugi nici un motor, nici dupa 2-3 ani nici dupa 20.Pentru ca efectiv nu poti schimba numai la 1200 de ture.Aceea este turatia recomandata, dar nu poate fi efectuata manevra de fiecare data. Exemplu:la deal iti trebuie o turatie mai mare, sa zicem cam 1500 la un turism, dar la acelasi deal, acelasi turism plus o remorca dupa el cu vreo 750 kg in plus, necesita deja 2000 de ture.Capisci?
George18011993 întreabă:
Adrianadiafg întreabă: