| omg0893 a întrebat:

De la cati km/h poti schimba dintr-o treapta superioara (de exemplu 2) la o treapta inferioara (de exemplu 1)? Adica stiam ca trebuie ca roata sa se opreasca, si apoi sa schimbi 1. Daca de exemplu rulezi cu 5 km/h, poti sa continui cu a 2-a? Sau trebuie sa schimbi in prima treapta?

11 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

A raspuns fiecare cate ceva dar cred ca te-au bagat in ceata. Ca sa dai treapta 1 trebuie sa fie toate rotile oprite, daca nu poti da la unele masini dar nu este necesar, deoarece prima treapta se foloseste decat pentru a invinge forta inertiala si masina sa consume mai putin la plecarea dupa loc. Daca vrei sa schimbi in restul treptelor superioare adica din 1 in 2 sau din 2 in 3 si asa mai departe la diesel undeva la 2000 de ture cele fara turbina, 2500 cele cu turbina, la cele pe benzina 4000, 4500 recomandat in functie de masina dar poti schimba si la 3000 daca este o masina mai grea. Pentru trepte inferioare cand turatia motorului scade sub 1000 de ture dai treapta mai mica, daca scade sub 700 2 trepte inferioare adica daca esti in a 5-a dai a 3-a ca un exemplu, 3 trepte nu este indicat sa dai decat la frane bruste in rest trebuie sa mentii masina la o viteza incat sa nu te oblige sa folosesti trepte mai mici cu 2 unitati fiindca iti creste foarte mult consumul. Eu ce am vorbit ti-am spus in turatii/minut ale motorului, te uiti pe bord la turometru nu conteaza viteza!

| RS4 a răspuns:

Oricand poti schimba dintr-o treapta superioara in cea inferioara, de exemplu mergi in treapta 5 cu 80 km/h si ai sa zicem 3000 rot/minut, cand dai treapta a 4-a turatia va creste la 4500 rotatii/min si daca continui sa accelerezi masina va trage mult mai bine in continuare si apoi ii vei da din nou treapta 5 cand turatia ajunge in zona rosie! asta se foloseste in condusul sportiv sau cand ai o masina care e slabuta ca si motorizare si nu prea poti afce depasiri rapide doar in trepte inferioare si turare tare! deci mai bine tragi pe a 4-a cat de sus decat sa o calci intr-a 5-a sau a 6-a (dar aici depinde de viteza de deplasare, de felul motorului si de priceperea soferului). Datele care le-am dat sunt doar informative, fiecare motor are o plaja de turatii, si ajunge la rosu in momente diferite! in primul rand trebuie sa iti cunosti masina, ce viteaza atingi cu ea in treapta 3 la 6000 rotatii, etc! ideea e in felul urmator : daca cunosti bicicletele cu viteze (pinioane) pe spate. Nu vei putea prinde viteza de la prima pedala pe o viteza grea (mare). Dar daca incepi cu o viteza usoara, dai 2-3 pedale, schimbi pe 2 pinioane mai jos, mai dai 3 pedale, ajungi repede la o viteza decenta! La 5 km/h nu are rost sa-i dai treapta 2, masina va tremura, sau nu va trage, sau vei cala motorul! tragi pe a 1-a pana prin 20-30 km/h, cand auzi ca e destul de turat dai 2, continui accelerare, la vreo 50-60 dai 3, la 80 dai 4 etc! la 5 km/h aproape ca stai pe loc, deci treapta 1 e cea mai indicata!
Mai sunt si exceptii de masini cu peste 350 cai putere si un cuplu foarte mare, care chiar daca ruleaza cu 60 km/h in treapta 5 si calca acceleratia la podea tasneste pe langa celelalte masini, fara a fi nevoie de treapta inferioara! dar acestea sunt masinile supersportive, aici vorbim de masini uzuale, ce vezi prin oras la tot pasul! Experimenteaza singur pe tipul tau de motor! daca e diesel nu trebuie sa atingi acele turatii de care vorbeam, la diesel sunt mult mai jos! bafta!

| RS4 a răspuns:

Eu totusi zic ca nu trebuie ca rotile sa fie oprite ca sa dai treapta 1! sa zicem ca rulezi cu 30 km/h in treapta 2 si vine o portiune cu gropi... calci frana, reduci pana la 7 km/h viteza, dai treapta 1 si lasi usor ambreiajul sus! masina va rula in continuare in treapta 1! astept contraziceri, poate gresesc eu!

| RS4 a răspuns:

Poi incearca sa mergi in treapta 2 si apoi sa-i dai treapta 1 din mers! va intra intr-o frana de motor, nu are ce sa pateasca! spune-ne apoi ce ai reusit! bafta!

| Ciprian_9847 a răspuns:

Pai folosirea cutiei de viteza depinde daca stii sa asculti motorul nu e de km eu am un atv 110 cc si are schimbat-or de viteza dar asta nu inseamna ca daca am 5 km la ora nu pot merge cu a 2a merge iau demaraj mai greu dar merge asa si la masina poate va tremura masina putin dar cred ca merge acum depinde de filtre si de ambreaj. Invatate sa asculti motorul eu cam de la 10 ani am invatat sa ascult motorul trebuie sa asculti turatiile sa stii cand sa scimbi si cand nu ca altfel ai sa schimbi din treapta 5 in treapta 3 la 120km/h si cred ca iti ia foc motorurolling on the floor

| BESTNICK a răspuns:

Treb sa te uiti la turatiile motorului nu la km/h, daca iti trece peste 3000 de turatii automat trebuie sa schimbi treapta.si in multe cazuri poti pleca si cu a 2-awinking

| Taeron a răspuns:

Consulta aceasta imagine:
http://goo.gl/hie33

| pompierul31 a răspuns:

Rs4 poate la masina ta scimbi la vitezele alea treptele (banuesc ca ai un RS4) poate omu are un 1.4 benzina! in principiu daca vrei sa mergi la consum la un benzinar schimbi in 2000-2500 de ture, se pare ca am cam deviat de la intrebare. da! unele masini iti permit sa dai treapta 1 din mers altele nu! spre exemplu daca dai treapta 1 la daewo espero fara ca masina sa fie oprita pe loc iti moare motorul, eu la masina mea dau treapta 1 din mers dar reduc foarte mult la gropi etc si nu este nicio problema, daca ai o masina in 6 trepte nu prea este nevoie sa ii dai u pentru ca treptele sunt mai scurte.

| kornelush29 a răspuns:

Nu stiu daca ai sa primesti un rasp concret ca e o intrebare aiurea dar...roata nu trebuie sa se opreasca mai bine intrebai de la cate rot/min si mai depinde ce masina ai

| omg0893 explică:

Pentru pompierul31, am un terracan 2.9

| and3y a răspuns:

Viteza 1 se foloseste la plecarea de pe loc.La 5 km/h se foloseste treapta a 2-a.Dar depinde si de masina eu la golfu 4 motor de 1.9 TDI mai greu sa dau 1 la 5km/h dar la A4 care e pe benzina mult mai usor se schimba a 1 a la 5 km/h!