1. La semafor si oricand masina sta pe loc cu motorul pornit se lasa pe liber si ambreajul nu se calca teoretic;
2. La orice masina nu depinde de masina in timp ce se lasa ambreajul se calca si acceleratia daca vrei sa mergi corect, daca vrei sa ai foarte mare grija de masina intr-adevar prima oara lasi complet ambreajul si apoi calci acceleratia dar asta se procedeaza doar daca vrei sa protejezi masina normal nu se conduce asa dar tocesti ambreajul mai repede, ceea ce nu este o problema fiindca ala se schimba este ceva consumabil;
3. Plecarea din rampa nu are o regula in functie de cum iti este mai usor asa o faci, de multe ori frana de mana nu tine in rampe foarte abrupte adica cu o inclinatie foarte mare sau cand ai nisip pe jos nu poti efectua o plecare decat cu frana de mana fiindca rotile au tendinta de a patina si trebuie sa invingi forta inertiala deci nu este o regula cu plecatul din rampa cum poti si cum iti permit drumul si masina asa pleci;
4. In mod normal nici o-data nu se calca doar frana, se calca pana la fund abreajul si se apasa frana sau se calca ambreajul, se scoate masina din viteza si apoi calci frana dar asta daca ai timp nu vezi gardu in fata si tu mai stai sa scoti din viteza!
Frana de ajutor (sau de serviciu) se foloseste de obicei atunci cand se defecteaza frana de mana. Succes la scoala.
Mult succes la școala de șoferi, ești fată sau băiat, eu din fericire nu am carnet și nici mașină, se circulă groaznic pe străzile bucureștiului.
Mc.I`m a boy. Nu sunt din Bucuresti, dar si la mine in oras se circula in toate directiile. Cu toate ca e u oras mijlociu fiecare circula dupa propriile reguli
Multumesc mult tuturor. Sper ca usor usor sa imi imbunatatesc calitatea de a fi sofer. Dar.de ce nu pot da funda?
Gata a mers acum.Multumesc mult pentru raspunsuri tuturor.Asa cum am spus am dat voturi la toti + funda pentru FurtunaDiesel. Succes tuturor incepatorilor ca mine, si pentru toata lumea la cat mai multi km fara incidente rutiere!
Intrebarea ta nr 1: scoti din viteza si nu mai tr sa ti picioru pe ambreaj
nr 2: scumceala e din cauza ca dai prea repede drumu la ambreaj si nu o accelerezi putin...
nr3 ai plecat vreodata cu ambreaju fara sa accelerezi? e cam acelasi lucru cand ti picioru pe frana dai drumu usor la ambreaj da nu de tot... pana cand simti ca motoru se accelereaza putin si dupa aia dai drumu la frana si o sa observi ca masina nu mai merge in spate dar tr sa acecelerezi dupa aia si sa nu dai drumu la abreaj prea repede)
nr4: daca vrei sa incetinesti poti ei picioru de pe acceleratie si ea incetineste si claci frana daca vrei sa opresti de tot si ambreaj
1. Daca semaforul dureaza mai mult de 30 de secunde ( sa zicem ), scoti din viteze si nu mai e nevoie sa calci ambreiajul.
2.Instructorul m-a invatat sa dau drumul usor ambreiajului ( " trebuie sa-l tii cam 5 secunde calcat " ), si in acelasi timp sa accelerez. Smucitura apare atunci cand eliberezi brusc ambreiajul.
3. Plecarea din rampa nu am facut-o pana acum, dar din cate am citit si m-am documentat, trebuie executata cu frana de mana ( parcare ).
4.Ambreiajul nu incetineste foarte mult masina, personal il calc de fiecare data cand apas si pedala de frana.
P.S. : Nu sunt un sofer experimentat, doar am terminat cursurile de conducere si astept examenul, deci exista riscul sa ma insel...