| Gabriel20001 a întrebat:

De unde pot sa trag și eu curent 12v când pun contactul să pornească, este vorba de un Cielo?

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Un vecin cu 2 fire de la bateria lui

ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Sunt niste cabluri speciale, cu "crocodili" la capete. Conectezi cablurile la bateria ta si la a altcuiva, cu atentie, + la + si - la -.
Cel care iti da curent, porneste motorul si il tine in ralanti pana iti porneste si tie. Dupa ce a pornit, lasi motorul sa mearga macar vreo jumatate de ora.

| sierra1 a răspuns:

Vrei să alimentezi ceva in mașină cum ar fi un alt radio?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai nevoie de cabluri de pornire, si inca o masina.
Tragi masina cu curent bot in bot cu Cielo, cu bateriile cat mai apropiate. Lasi motorul pornit la masina de la care vei lua curent.
Conectezi cablul rosu la borna + de la Cielo, apoi pe borna + de la masina pornita. Conectezi apoi cablul negru pe borna - de la Cielo, apoi pe borna - de la masina pornita. Stai 5 minute asa, lasi la relanti masina pornita, nu faci altceva.
Apoi te urci la volan la Cielo, si rogi pe cineva sa stea afara, la cabluri. Pornesti Cielo, iar persoana de afara, in momentul in care aude ca a pornit motorul de la Cielo, deconecteaza cablul rosu de pe borna masinii de la care ai luat curent, apoi si de pe borna de la Cielo, dupa care il deconecteaza si pe cel negru, de pe bornele -. Se face treaba asta, pentru ca unele masini pot da impulsuri prea puternice din alternator, sau pot avea defecte precum puntea de diode arsa, care pot afecta electronica de pe cealalta masina, care deja avea instalatia la o valoare mai ridicata (13-14V).
Foarte important este sa nu atingi cablurile intre ele, si sa nu atingi cablul rosu de partile caroseriei ori ale motorului, pentru ca vei face scurtcircuit, si poti strica una din masini.
De mentionat este ca masinile mai vechi (gen Golf 2 sau Dacia 1310) sunt mai bune la "dat curent", nefiind sensibile la acele socuri de tensiune de care vorbeam. Evita sa faci manevra asta cu masini pline de electronica, pe cat posibil. De obicei nu se intampla nimic, dar este bine sa eviti, pentru ca se poate intampla ceva nasol, precum arderea unui "calculator".
Daca masina nu porneste din prima incercare, nu-i nimic, lasi cablurile conectate mai mult timp, incerci din nou, si tot asa. Daca vezi ca invarte greu, nu insista, mai asteapta sa se incarce.
Dupa ce porneste Cielo, il lasi sa mearga minim 10 minute. Ideal ar fi sa faci un drum cu ea, in care sa nu folosesti prea mult farurile sau ventilatia. Un drum de 20-30 de minute ar trebui a fie suficiente pentru a putea reporni masina inca o data, dupa cateva ore.
Bineinteles, cea mai buna varianta este incarcarea bateriei cu un incarcator (redresor), pe putere mica (10% din capacitatea ei), timp de 8-12 ore. Prin metoda asta va fi mult mai performanta decat prin metoda curentului luat de la alta masina.