Majoritatea masinilor de prin 1995-2000 au acel buton de reglat farurile. Iar cele cu xenon au autoleveling, adic se regleaza singure in functie de incarcatura, adic, daca masina va fi incarcata mai tare pe spate, farurile se vor regla sa bata mai in jos singur, in timp ce la o masina fara autoleveling va trebui tu sa le reglezi din butonul dedicat.
Acum sa revenim la farurile tale, ai umblat in timpul asta la reglajul lor "fizic"? Ele au un sistem de reglaj mecanic, se regleaza si de acolo sus/jos stanga/dreapta. Daca ai umblat pe acolo sau eventual ai desfacut farurile exista posibilitatea sa fii pus motorasul gresit sau sa fi dereglet farul.
Acel aparat "de reglat faruri" se foloseste pentru a regla bine farurile, altfel spus se pozitioneaza in fata farurilor la o anumita distanta si o anumita inaltime, mai apoi in timp ce reglajul electric este pe pozitia 1, ei regleaza farurile mecanic, deci acel aparat, nu regleaza nimic, este strict de ghidaj pentru ca ei sa poata regla bine farurile.
O alta problema pot fi becurile prost calitative, nu te astepta ca o pereche de becuri de 15 lei sa lumineze la fel de puternic ca una de 100 de lei.
O alta problema posibila (si banuiesc ca asta e cauza) apare la farurile cu lupa, dupa un timp aceea "lupa" se arde si nu mai reflecta bine lumina. (Farurile cele ieftine/tuning, cel mai adesea au lupe din plastic care dupa un timp se ard, altfel spus acel strat care reflecta lumina se oxideaza, arde) Acum desigur nu stiu daca ai faruri cu lupa.
Deci, in concluzie, daca ai becuri ieftine, schimba-le, baga ceva Osram, Philips cu plus de vizibilitate, preferential, cu lumina normala, cele cu tenta lumineaza cam slab in unele conditii.
Daca ai farurile matuite, fa-le polish.
Daca farurile tale nu au lupa, poti incerca sa mergi la service sa le regleze.
Dar daca au lupa, recomandat e intai sa mergi la cineva care se pricepe sa verifice lupele, si daca e cazul sa le inlocuiasca.
Alex întreabă: