| DaniTDCI a întrebat:

Dieselul functioneaza doar cu bujii incandescente?

Răspuns Câştigător
| sierra1 a răspuns:

Auto-aprinderea amestecului aer-combustibil a unui motor diesel necesită temperaturi mari în cilindru la sfârșitul comprimării. Dacă motorul este rece pornirea devine dificilă. Frecările interne mari, pierderea de compresie sunt mai pronunțate la temperaturi scăzute. Din aceste motive motoarele diesel au nevoie de sisteme auxiliare de încălzire a amestecului aer-combustibil pentru pornirea la rece.
Asistarea pornirii la rece a unui motor diesel se face cu ajutorul unei bujii de pre-încălzire numită și bujie incandescentă. La temperaturi scăzute bujia este alimentată cu curent electric și degajă căldură în cilindru pentru a facilita pornirea motorului.
Aceste bujii sunt capabile să atingă temperaturi foarte înalte într-un timp relativ scurt, 850 °C în aproximativ 4 secunde. Bujiile sunt alimentate de la bateria automobilului și convertesc energia electrică în energie termică prin intermediul unei rezistențe electrice.
Deci dieselul pornește nu doar cu bujii incandescente

| DaniTDCI explică (pentru sierra1):

Mersi fain ca m-ai elucidat laughing

| sierra1 a răspuns (pentru DaniTDCI):

Să fii iubit

8 răspunsuri:
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

In 90% din cazuri merge si fara.

| DaniTDCI explică:

Prima oara invata sa vorbesti semi-analfabetule, mare handicapat poti fi

| DaniTDCI explică:

Vezi-ti de acele 54 de raspunsuri nefolositoare ok?

| FakeJoker a răspuns:

De asemenea, ca sa fi mai elucidat, adaug la ce a spus colegul ca bujiile incadescente actioneaza doar 3-4 secunde dupa stingerea martorului din bord, inaintea porniri, si niciodata in mers (contrar benzinarelor).

| DaniTDCI explică (pentru FakeJoker):

Iar dupa stingerea bujiilor incandescente intervine scanteia nu?

| FakeJoker a răspuns (pentru DaniTDCI):

Nu, nu intervine nicio scanteie, nu exista scanteie la diesel, motorul (combustibilul) se aprinde din cauza comprimarii, la comprimare se creaza temperatura mare, destul de mare pentru ca aprinde motorul, electromotorul care invarte volanta, impreuna cu diverse accesori si senzorii pentru a ajuta pornirea, este destul de puternic sa invarta arborele astfel incat sa se creeze comprimare/presiune si motorina sa se aprinda. De acolo motorina isi face singura treaba, e un ciclu, si spre deosebire de benzina, la motorina injectie este mai devreme, motorina intra in camera de ardere inainte ca pistonul sa ajunga in varf, si se creeaza acele mici explozii, de acolo si sunetul specific.