Diferenta dintre benzina de 95 si cea de 98 este data de posibilitatea de a construi motoare mai comprimate, fara riscul de aparitie a detonatiilor.
Odata construit motorul pentru a functiona cu benzina de 95, nu exista nici un avantaj la utilizarea unui combustibil cu o cifra octanica mai mare. Diferenta de demaraj, daca exista, nu este datorata cifrei octanice si de cele mai multe ori este doar o impresie data de autosugestie. S-ar castiga la utilizarea unui combustibil cu o putere calorica mai ridicata, dar nu strict cu o cifra octanica mai mare.
Un exemplu foarte simplu este GPL-ul, care are cifra octanica mai mare decat benzina, fara a se simti un spor de putere.
Impuritatile nu au nici pe departe vreo legatura cu cifra octanica, depinzand de cat de curate sunt rezervoarele si cisternele de pe intreg lantul de aprovizionare.
In economia de piata, pretul se formeaza pe baza cererii si a ofertei. Atata timp cat se vor gasi cumparatori dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru o benzina cu cifra octanica mai mare, benzinariile vor oferi in continuare aceasta varianta.
Cifra octanica reprezinta rezistenta la autoaprindere a combustibilului pentru motoare pe benzina. Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat motorul are un randament mai bun, in parametri optimi, si ofera un cuplu motor si o putere mai mare decat daca ar utiliza o benzina cu cifra octanica mai mica.
Asta n-are absolut nici o legatura cu impuritatile care se pot afla in cantitati mai mari in oricare din ele. Mizeria se datoreaza transportului si depozitarii nu procesului de fabricatie.
skif2skif întreabă: