Ce stii tu nu e neaparat adevarat:
1. Vorbind de aceeasi marca, intretinerea este mai ieftina la benzinar doar raportandu-ne la unitatea de timp. Daca vei calcula de exemplu intretinerea la 1 milion de km, este posibil sa se rastoarne clasamentul.
2. La aceeasi capacitate cilindrica da, la aceeasi putere insa lucrurile se pot schimba.
3. Acceleratia este mai mare la Otto decat la diesel. Banuiesc ca ai vrut sa spui ca numarul de secunde este mai mic.
4. Greu de spus, mai ales daca ne raportam la putere, nu la capacitate cilindrica.
Randamentul nu inseamna putere, eventual putere raportat la consum. Puterea inseamna cai putere, intr-adevar.
Viteza maxima este mai mare de obicei la Otto, dar intre doua masini care merg cu aceeasi viteza, nici una nu va merge mai repede decat cealalat, indiferent daca sunt incarcate sau nu cu marfa.
In privinta comportamentului off-road, cred ca dieselul este mai indicat, lucrand la turatii mai mici. On-road sunt foarte multi factori de influenta, in principiu motorul diesel se va comporta mai bine la o sarcina mai mare, iar motorul Otto il va bate la sarcini mai mici.
Bai baiatule.Cum vine asta? Care masina merge mai repede? Daca merg cu aceeasi viteza.Cred ca problema te depaseste.
Num3Ascuns întreabă: