Ai avut sau ai bicicleta cu viteze? La viteza mica (urban) pedalezi repede si consumi energeie, iar pe viteza mare (extra) pedalezi mai rar, deci esti mai odihnit. Asa si la masini, vitezele mici sunt consumatoare, iar cele mari nu. Un cunsum instantaneu la viteza 1 oate indica pana la 30-40 L/100 km
Urban e mai aglomerat. iar in exterior e mai liber si reduce consumul de combustibil al masini.
Masinile cu motor diesel sunt mai usor de realizat, intretinut, ca urmare au devenit un fel de "moda".
Totul depinde de randamentul motorului / masinii.
Oare masinile electrice de ce consuma si mai putin?
Motorul diesel este renumit pentru cuplul mare si aici intervine el. Normal ca o cantitate mai mare de incarcatura este pusa in miscare mai usor de un motor diesel deoarece cuplul la o turatie joasa isi face bine treaba, daca pui aceeasi incarcatura la o masina pe benzina, aceasta, ca sa o pui in miscare la fel ca in cazul la diesel, trebuie turata mult mai tare, .de aici si un consum mai mare. De aceea toate masinile mari de transport si toate utilajele sunt echipate cu motoare diesel, fiindca intervine cuplul mare si consumul mic si nu in ultimul rand randamentul(mult mai bun la diesel).
In oras DIESEL este econom, pentru ca avind cuplu mare (ceea ce inseamna ca motorul nu este turat mult la plecarile de pe loc).
Un motor benzina daca este condus in conditii normale (fara sa fie condus intr-un stil mai sportiv) el respecta in mare parte datele dat de constructor dar in momentul in care este turat consumul creste chiar si cu 50% fata de normal pe cand la diesel consumul nu creste mai mult cu 10% fata de ce spune constructorul.
Deci "secretul" il gasiti in "cuplul motor" [N x m]
Pt ca motorul pe benzina e prin explozie cu flacara iar cel diesel nu asa ca nu-i trebuie mult carburant ca sa se puna in miscare in oras + ca exista un cuplu mai mare pentru ca motorul diesel a fost conceput pentru a se folosi in scopuri profitabile