De consum mic, ar fi in special:
-Logan 1.5 (la asta nu gasesti taxa nerec.)
-Corsa 1.3 CDTI
-206 1.4 HDI
-Ibiza/Polo 1.4 TDI (sunt practic aceeasi masina).
La 2000 esti cam strans cu banii, si cea mai plauzibila varianta cred ca e o Corsa C 1.3 CDTI. Are consum mic, putere ok, fata de 1.4 TDI suna foarte frumos, nu a tractor, fata de Logan majoritatea au taxa nerecuperata, si cel mai important, e o injectie common-rail fiabila, iar in caz de ceva, e mult mai ieftina reparatia/inlocuirea injectoarelor, decat la Logan, Peugeot sau Ford 1.8 TDCI.
Nu stiu exact la ce Punto te referi, insa vezi ca motorizarile diesel de prin 2004 incoace, sunt comune la Fiat si Opel. Deci, Punto 1.3 diesel s-ar putea sa fie tot 1.3 CDTI, dar cu alta denumire, de exemplu JTD; sub capota, motorul e acelasi. Nu recomand insa Punto, la capitolul siguranta. Sunt tinichigiu, am lucrat la cateva Punto, si au o tabla moale; rezistenta la rugina, dar prea usor 'modelabila'. Corsa C pare mai solida.
Vectra 1.7 TD am eu, inca n-am apucat sa imi dau seama de consum, dar pentru oras nu o recomand, e masina mare si cam puturoasa la plecari.
Poti sa cauti si Fiesta 1.4 TDCI, sunt masini bune, mai spatioase decat Punto si Corsa.
Si ca piese de inlocuit cam care ar fi ordinea de la ieftin la cel mai scump? sa inteleg ca incepe de la corsa cele mai ieftine piese si se terimna cu peugeot?
Cam asa ceva; masinile frantuzesti (aici intra pe jumatate si Loganul), sunt scumpe la piese.
Iar Fordurile au piesele scumpe (cel putin la Focus), pentru ca e undeva intre low-cost si premium, ca brand.
Corsa cred ca e la egalitate cu Polo/Ibiza/Fabia, dar tehnologia la VAG e mult mai primitiva, si cum spuneam, 1.4 TDI e ca un motor de tractor: injectie clasica, 3 pistoane, vibratii din belsug. Daca nu te deranjeaza astea, e un motor bun si ala; dar mai 'sanatos' ar fi 1.3 CDTI, pentru ca e un motor in 4 pistoane, cu injectie mai buna (common-rail).
Si Fiat e ieftin la piese, din cate am vazut. Dar sunt prea 'conserve', desi ca masini, sunt bine gandite.