Varu tau e din Vaslui? ca glumele lui de acolo vin
si nici nu e bun meserias adica el nu e vopsitor, ca un vopsitor izoleaza atat de bine ca nu ajunge vopsea pe gemuri daca el are de vopsit portiere
asta a fost vopsitor de grajduri nu de masini
Exista decapant pentru vopsea, si nici nu e prea scump. Gasesti si la Dedeman. Dar, depinde de vopsea, daca a fost buna, nu faci mare lucru nici cu acela. Doar pe geam ai sanse maxime sa dai jos cu el, caci sticla are nevoie de vopsea speciala pentru ea.
A fost o vopsea Wembley. Așa se cheamă. Ceva de la Fiat.
Spune-i boului sa puna mana pe lame de barbierit si sa curete vopseaua. Daca se matizeaza geamul pune-l sa cumpere altele. Usile sa ti le faca el nu impreuna ca tu n-ai gresit cu nimic!
Daca tot nu le mai poti curata, sparge-le si cumperi geamuri noi
Eu sunt curioasa cu ce fel de vopsea ti-a vopsit masina?
Iese cumva la ploaie, sau arata de parca este data cu bidineaua?
Geamurile cel mai bine le schimbi. La fel și chederele pe care a ajuns vopseaua aia ciudată. Ușile trebuie revopsite și puse la cuptor la o vopsitorie adevărată, nu "pe genunchi".
Costurile - la văru'.
Trebuie diluant din clasa vopselei folosita. Pe geam ar trebui sa se ia cel mai usor, mai nasol e de pe chederele de cauciuc si plastic.
Daca se ia vopseaua originala, probabil masina ta nu e chiar o bijuterie la vopseaua de fabrica.
Pentru remediere, cumpara alte portiere complete, pe banii lui varu'. Daca nu sunt la culoare, ghinion. Cam 300-400 de lei bucata, pentru revopsire. 4 portiere, 1600 lei. Hai 1500.
Depinde de vopsea. Sunt vopsele care, odata uscate, doar mecanic se inlatura, nici o solutie nu le mai da jos.
Vopseaua auto are intotdeauna un strat 2K deasupra, adica bicomponent, cu intaritor. Alea se betoneaza.
Varu' banuiesc ca a aplicat un spray banal, pe baza de acetona, care ar trebui sa se stearga fara probleme cu diluant nitro pentru vopsea auto, fara sa atace vopseaua originala a masinii, 2K.
Decapantul ar topi tot, pana la tabla.
Mai are varianta polish-ului, pentru zonele in care vrea sa salveze vopseaua. Cu P1000 pe ud, trece rapid de vopseaua nedorita, apoi mai da usor cu P2000 si P3000 pe vopseaua veche, apoi polisheaza. Dar e scump si procedeul ala, trebuie pasta, masina, pad-uri... Si nu se aplica pe sticla.
Banuiesti ca a folosit un spray banal. Si daca nu? Exista sprayuri "banale" in comert care nu le mai dai jos. E adevarat, nu sunt din acelea de doi bani. Dar, tehnica a evoluat, si poti gasi aproape oriunde un spray bun. Daca aduc in discutie acrilicele, care sunt destul de ieftine, cu care am dat pe lateralele cauciucurilor unei biciclete, ca sa isi primeasca aspectul "retro", si care au tinut pe cauciuc, pe orice timp de vreme, in conditii mecanice deosebite, aproape un an, eu cred ca am zis destul.
Decapantul nu trebuie lasat prea mult. Daca il lasi, poate topi vopseaua originala. Totusi, mult mai greu. Depinde si de decapant, si de vopsea. Insa, pana sa dea de vopseaua originala, mai e si stratul de care spuneai, care este pentru protectie si e foarte rezistent, si, in plus, vopseaua e arsa, scoasa din cuptor, deci un alt plus pentru rezistenta.
Polish-ul, cum spui, ar fi o varianta, dar pentru aia trebuie sa fii meserias. Altfel risti ca la final sa se vada urit. Oriunde e vorba de luciu, daca nu il scoti perfect, se vede.
Cam bati campii. Eu sunt vopsitor, in caz ca mai trebuie sa adaug.
Spray 2k nu gasesti.
Stratul 2K nu este separat doar pentru rezistenta, este tocmai lacul. Sau exista vopsea 2K nemetalizata, pentru vehiculele industriale ori masinile ieftine (Logan).
Vopseaua uscata in cuptor nu e arsa, ci uscata fortat. Reactia e data tot de catalizator (intaritor). E acelasi efect ca si in uscarea la temperatura camerei, doar ca se face intr-un timp mai scurt.
Cuptorul e esential pentru vopseaua pe baza de apa, atat.
Gen, Unchiul meu, Taicasu a vopsit mașina acum ceva timp, și a folosit tipul ăsta de vopsea, și el ce sa gândit, ia sa arunc vopseaua care a mai rămas pe ușile lui Varumiu?
Vopseaua o avea el, pentru că el se ocupa cu Vopsiri Auto, mă rog e Amator, nu are o diplomă.
Și l-am întrebat pe Unchimiu, legat de geamuri și a spus că îmi cumpără el altele.
Legat de vopsea, nu știe ce să fac, sa iau alte uși de culoarea înitiala a mașini și aia e.
Mă doare capu, nici nu mai știu să vorbesc
Stiu ca stratul 2K e lacul. Dar, daca esti vopsitor de meserie, ar trebui sa stii ca lacul nu are doar functia de luciu, ci si de protectie a vopselei, un lac bun contra factorilor mecanici si chimici.
Uscata fortat vopseaua pe baza de apa? Toti vorbesc de ars vopseaua la cuptor. Nu e doar o uscare. Dupa cum zici tu, nu are logica. Vopselele pe baza de apa, cele mai multe acrilice din cate stiu, se usca rapid, in doua ore, pe cand in cuptor, o vopsea stiu ca sta 6 ore. Deci, unde e adevarul, domnule vopsitor ?
Nu am auzit de vopseaua aia. Nu sunt vopsitor de meserie, dar am cit de cit habar, pentru ca folosesc vopsele pentru a picta pereti in special, si in general pentru ca lucrez in constructii.
Daca se ocupa cu vopsiri auto e posibil sa fie o vopsea buna, nu vopsesti o masina cu orice. Exista insa o sansa. Daca masina nu a fost spalata imediat inainte de a pune varul tau vopseaua, praful depus pe ea sa faca sa nu se fi prins vopseaua asa de bine. Orice suprafata, ca sa tina vopseaua, trebuie curatata bine inainte. Eu cred ca ar trebui sa incerci cu decapant. Intii pe o portiune mica, ca sa vezi efectul, si nu pentru mult timp, si apoi, daca vezi ca nu a rezolvat nimic, il mai lasi. Ideea e ca decapantul va dizolva stratul de vopsea pus de varul tau mai intii, si in timp va trece mai departe, la lac si vopseaua masinii. Totul e sa prinzi momentul in care a dizolvat doar vopseaua pusa de varul tau. Si daca reusesti pe o bucatica mica, poti repeta procesul pe toata suprafata vopsita.
Nu sta nici una 6 ore la cuptor. Decat daca e vreo lucrare fancy, cu multe straturi de lac premium.
Efectul cuptorului e doar de uscare fortata, fiind umiditate controlata (ti se usuca gatul instant cand intri acolo) si temperatura mare, pana la 80 de grade. Dar vopseaua nu se arde, doar se intareste. Se intampla acelasi lucru si la 20 de grade, doar ca dureaza vreo 48 de ore.
Da, lacul are rolul de a proteja, dar sunt si vopsele 2k, care lucesc singure, si nu mai necesita lac. Sunt mai rezistente la zgarieturi fine, dar stau mai prost cu protectia UV.
Eu stiam de 6 ore si undeva la 160 de grade in cuptor.
Dar, economic vorbind, cade ce zici. In ce priveste costurile, e de preferat sa lasi masina la 20 de grade timp de 48 de ore (sau vara la 30 la mai putin cu siguranta), decat sa o pui in cuptor la 80 chiar si doar o ora. Vorbim de masini, adica de cuptoare mari, care consuma multa energie. De ar fi cum spui, nu s-ar mai face la cuptor, mai ales vara.
Nu sunt vopsitor de meserie, deci nu pot sa ma pronunt 100%, dar chiar m-ai provocat sa caut o parere autorizata, a unui meserias vopsitor, chiar dintr-un atelier auto. Cred ca asa ar fi cel mai corect, nu sa ne zicem ca batem cimpii, nu ?
Pai sunt meserias calificat, si am inceput meseria in service autorizat, cu cabina profesionala (Cometi).
La un ciclu total de vopsire-uscare, se foloseau 40l de combustibil. Motoarele ventilatiei erau de 5, 5kW, iar lumina era asigurata de 48 de tuburi neon de 36W bucata. De aia costa pe vremea aia, peste 4000 de lei, orice revopsire integrala.
Nu se foloseau nici macar cele 80 de grade, vopsitorul de acolo mi-a spus ca a stricat primele lucrari, cu temperatura 80. O foloseam pe 60, o setase el si nu mai umbla nimeni. Vopsirea se facea pe 24 de grade.
Da, sunt multi care folosesc cabina doar pentru vopsire, nu mai pornesc programul de uscare. Si noi mai faceam asta, cand vopseam la sfarsit de program.
Acum vopsesc in garaj propriu, doar cu ventilatie. Cabina ajuta mult pentru ca are lumina si ventilatia perfecta, si e usor de tinut curata. In rest, partea de "cuptor" e mai mult un moft, pentru a termina mai repede masinile.
Oricum, fie ca s-a uscat vopseaua 24 de ore la 20 de grade, sau 30 de minute la 80, la montaj e la fel de moale. Raman amprente pe elementele vopsite, daca nu sunt manevrate cu grija. Abia dupa vreo 60 de zile se incheie complet reactia vopselei. In acest timp, daca pe masina sta rahatul de pasare, ataca grav vopseaua, se fac cratere in acel loc...
Domnule meserias calificat :), uite aici cu ce se maninca vopsirea in cimp electrostatic:
https://www.analkoaluminium.ro/......trostatic/
Dupa cum poti vedea, e necesara o teperatura de 200 de grade, nu de 80, cum spui tu.
Nu stiu unde ai invatat tu meserie, dar e clar ca trebuie sa iai grija cu privire la informatiile ce le-ai primit.
Electrostaticul e pentru cratițe și jante. Ai încercat să o dai deștept, dar vorbești de chirpici în fața celor care toarnă beton
Caută powder coat, să vezi că mereu se aplică pe piese mici, nu pe caroserii.
Chiar asa? Inseamna ca cei de la National Geographic mint. Nu demult au aratat procesul de fabricatie din industria auto, al celor mai renumite modele. Acolo arata ca se aplica si la masini. Si nu orice masini. Poate si la cratite, dar si la masini. Sorry!
Dar uite ca am gasit si filmul, si e vorba de Ferrari, deci nu orice masina!
https://www.youtube.com/watch?v=XrUax_pTEtQ, de la minutul 36:30 vorbeste despre procesul de vopsire.
Deci? Nu am dat-o chiar destept? :)
Nu ai dat-o destept, pentru ca vorbesti in continuare de industrie.
Iti dai seama ce s-ar intampla daca ti-as baga Loganul intr-un cuptor la 200 de grade?
Foloseste in favoarea ta informatiile pe care le prinzi, nu incercand sa te faci de ras.
Pai de industrie vorbim doar. Cratitele nu se fac tot in industrie? Sau se fac in agricultura cumva ? A, ca la masini e industrie grea, e altceva, dar adesea procedeele sunt similare la fabricare pe scala larga.
Ce sa se intimple? Vopseaua se "arde" frumos si e mult mai rezistenta. Eu ti-am dat linkuri care sa ateste ce zic eu, da-mi si tu dovezi, si mai apoi pronunta-te. De zis, e usor de zis.
Si nu ma pune sa aduc dovezi zdrobitoare, nu ma provoca. Daca imi iau timp, pot sa iti dovedesc foarte bine ca e adevarat ce zic eu. Eu ti-am prezentat doar doua "mostre".
La 200 de grade se topește plasticul de pe bord, fierbe antigelul și multe altele. Nu compara revopsitul de service cu fabricile.
Eu am explicat aici din experiența mea dovedibila cu acte, tu ai pornit pe drumuri greșite de dragul pierderii de timp. Succes în acea direcție, eu nu vin.
Hai ca esti tare. Si dovedesti cit de meserias esti. Ce, crezi ca masina se baga cu totul in cuptor?!? Ca sa se topeasca plasticele? Frate, se demonteaza tot ce nu e metal de pe ea la o vopsire totala. De aceea si costa atit de mult, pentru ca e inclusa si munca pana a ajunge acolo si a reface inapoi masina. Cum crezi ca arata o masina vopsita cu chederul de la parbriz pe ea, de exemplu ? Poate tu o acoperi cu banda, sau vaselina, cum am invatat in fabrica sa fac daca trimt ceva la vopsit si vreau ca o parte sa nu fie atinsa de vopsea, dar ramane partea care intra in cheder nevopsita, si atunci e zero, treaba de mintuiala, mai ales ca de acolo incepe sa apara rugina cel mai adesea. De aceea trebuie demontat totul. Daca vrei sa fie treaba facuta ca lumea.
Cred că trebuie să-ți internezi vărul undeva.
Dacă asta înțelege el prin "farsă", poate că următoarea farsă va fi să-ți dea foc la casă
Spune-i lu văru că s-ar putea să-l coste gluma peste 2500 de lei în funcție de ce mașină ai.
Pune-l pe varu' sa rezolve.
Cand faci o farsa de genul asta iti asumi ca si poti remedia daunele.
Asta e farsa? Atat l-a dus mintea?
"acolo unde a dat cu vopsea pe usi, ca se duce vopseaua originala"
Ma tem ca va trebui sa mergi la o vopsitorie auto. Te va costa binisor. Dar va trebui sa si declari la politie motivul pentru care vopsesti masina. Urata chestie.
Stanmariusvasile întreabă: