Partea de contact de la troleibuz este in forma de U si din acest motiv aluneca pe cablurile de alimentare si nu se desprind asa de usor, iar la intersectii sunt niste macaze speciale exact cum sunt la sinele de tramvai si cand vireaza se ghideaza singure in partea in care a virat soferul!
In zona de intersectie cu alte cabluri exista macazul respectiv dar dar dintr-un material izolant si portiunea lor nu este alimentata cu curent si cand trec prin zona respectiva se misca din cauza inertiei pe care o au deoarece portiunea fara curent este mica (ca si cum te dai cu sania pe un derdelus si treci peste o zona mica fara zapada)
Pai au un separator si in momentul in care vor sa faca dreapta de exemplu si au un X sus se incadreaza pe linia din dreapta si pantograful adica acel bloc pus in varful,, coarnelor" sare dupa un fir pe altul cu ajutorul separatorului care trage firele in functie de zona unde vrea sa se duca sau daca este un,, nod" merge cu pantograful pana la nod apoi separatorul cupleaza peste nod si dupa aia pantograful cupleaza iar!
Important e sa se realizeze contactul intre captatorii troleibuzului si metalul vreunui cablu, nu e legat in mod special de un cablu anume.