Avantaje:
--demaraj aproximativ instant
--masinile electrice sunt foarte silentioase
--dispar multe piese mecanice, si sunt inlocuite de ansamble electrice. Ramane de vazut daca asta e un avantaj cu adevarat.
In teorie, niste placute de circuit, senzori, cabluri, etc,
AR TREBUI sa fie mai ieftin de produs decat sa frezezi, strunjesti si sa creezi piese de precizie, cu tolerante stranse
Acestea 3 sunt cu adevarat avantaje.
Restul celor enumerate de UserRo10, sunt fie bullshit, fie doar partial adevarate.
O masina cu o baterie decenta are nevoie de ~19 ore de incarcare ca sa ajunga la 100%. Lasand-o doar 6 ore o incarci doar partial.
Curentul de la statiile de incarcare din parcarile magazinelor e atat de ieftin, incat iesi mai ieftin cu una pe benzina.
Si la noi la firma sunt statii de incarcare: 10, si deocamdata nu au de gand sa faca mai multe.
Masini electrice sunt 5 in total (pana acum).
Numar total de masini: 700.
Parcari gratuite pentru electrice? Ce gluma buna.
Nu prea e valabila nici acum, daramite peste 2 ani, cand va mai creste numarul lor.
Dezavantaje:
==autonomie mica sau foarte mica.
Un drum de la Bucuresti la Mare (aproximativ 220 km) intr-o conserva electrica aproape ca te obliga sa te abati din drum, pentru a face o incarcare ce poate dura si 2 ore (o ora minim)
==dupa aproximativ 8 ani, capacitatea bateriei scade destul de mult, si dupa vreo 12-14 ani se cere schimbata.
La momentul actual, bateria nu se poate schimba oriunde si oricum, trebuie sa vina tehnicieni de la compania producatoare sa o schimbe.
==timp de incarcare mare. Prea mare.
=pretul unei baterii e imens. in jur de 7-15 mii euro, in functie de firma si capacitate, fara manopera pentru schimbat
==se schimba industrii intregi, lanturi de aprovizionare, etc.
Devin someri toti cei care produc piese mecanice si sisteme pentru masini clasice.
==industriile care se ocupa cu fabricarea bateriilor sunt la fel de poluante precum masinile clasice.
Conform unui studiu olandez, producerea unei singure baterii, echivaleaza din punct de vedere al poluarii cu 7-8 ani de condus o masina clasica cu benzina.
Atata ca se muta locul in care se degaja substantele (in apropierea fabricilor versus pe toate drumurile).
O problema si mai mare o reprezinta reciclarea.
Abia ne descurcam sa reciclam ce avem acum, cand abia ~3-3.5% dintre produsele si masinile din jurul nostru sunt electrice
(3% pentru ca ma refer si la aspiratoare, biciclete, trotinete, drujbe, etc).
Cand numarul va ajunge la 50%, o sa fie HAOS.
Masinile electrice (cu motor electric in locul unuia clasic) sunt viitorul din punctul meu de vedere.
Insa NU sub forma actuala, NU cu baterii.
Ori cu hidrogen, ori cu energie nucleara.
Pe prima varianta mizez mai mult.
Se lucreaza intens la metode de a produce si inmagazina hidrogen, intr-un mod rentabil, ieftin, folosind cat mai putina electricitate (la momentul de fata se poate produce fara probleme, dar e nevoie de MULT curent).
SAU de a-l produce direct in masina, desi in acest caz, pericolul unei explozii creste.
Sunt mai silentioase, dar in rest sunt la fel de poluante.Argumentul eco e inutil, deoarece masinile acestea tot alimenteaza industria si o mentin in viata.
De vizionat.
https://www.youtube.com/watch?v=cefyALzv4uU&t=68s
https://youtu.be/ipOeH7GW0M8
Hai s-o spun in felul urmator...eu ma voi gandi sa-mi cumpar masina electrica doar in ziua in care va avea propulsie atomo-electrica, iar independenta de drum va fi practic nelimitata.
Avantaje.
1. Zero vibratii in caroserie si fara zgomot
2. Parcare gratuita in orasele mari
3. Nu ai piese in miscare si frictiune si nu ai schimburi de ulei, distributii, pompe, etc. (uleiul in reductor se schimba foarte foarte rar si ai doar filtru de polen)
4. Liniste in cartierul unde stai cand treci noaptea
5. In orase si ambuteiaje ai cel mai mare range deoarece nu consumi nimic.
6. Aplicatii in care vezi daca o statie este defecta sau este ocupata
7. Orice mall, supermarket are statii de incarcare. Mai nou orice ansamblu rezidential e obligat sa contina si statii incarcare
8. Daca stai la casa pui seara masina la incarcat si dimineata bateria e plina...zi de zi
9. Demaraje mult mai rapide si plecari de la semafor spectaculoase
Dezavantaje.
1. In afara orasului consumul este mare
2. Daca stai la bloc nu poti incarca
3. Oameni mai putin inteligenti uita masinile la incarcat sau nu semnalizeaza in aplicatie prezenta
4. In functie de masina timpii de incarcare sau viteza de incarcare pot sa sufere
5. In cele mai rare cazuri, la accidente mortale bateria se penetreaza si masina ia foc
6. Dupa durata medie de viata a bateriei cu greu gasesti baterie reconditionata sau noua
Bafta
Poluează la fel de mult, dai bani pe ele si la o inundatie s-a dus. Iar la "cantitatea" de poluare, ca sa zic asa, e echivalentul a 3 sau mai multe masini obisnuite. Acum e doar părerea mea.
Da, dar poluarea din oras s emuta la periferie sau in afara ei in centralele de cogenerare
Ca de altfel o masina pe benzina ce face la inundatie? tot dauna totala e.
Si foarte important, poluare la masini electrice se muta in afara orasului nu acolo unde respiri tu toata viata
Mda. Poluează in afara, distruge natura. Măcar o masina pe benzina nu se distruge complet.
Ghici ce distrug masinile pe combustie?
PupicelT întreabă: