| Ciovy a întrebat:

Dupa schimbarea distributiei pe curea ati observat ca masina merge mai bine?

2 răspunsuri:
| Korkodeln a răspuns:

Nu, problemele cu cureaua de distributie sunt de tip totul sau nimic: cand merge, merge normal, cand s-a rupt sau patineza, ai distrus motorul, punct.
Nu se vede o degradare graduala, nu iti dai seama ca se duce usor-usor ca alte piese, de aceea inlocuirea se face la un anumit numar de kilometri, ca nu iti dai seama din comportamentul masinii ca trebuie inlocuita.
Din cauza ca nu se vede o imbunatatire dupa inlocuire si operatia e destul de scumpa, multi prefera sa riste si nu o schimba la timp, daca se rupe sau patineza, motorul se desincronizeaza si pistoanele lovesc in supape si in 5-10 secunde motorul e dauna totala si trebuie inlocuit.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Doar cand am schimbat-o dupa vreun tractorist, care nu are la dispozitie documentatie, si nici nu cauta kit-uri de calare.
Am tras la punct multe TDI-uri de VAG, cele cu pompa de injectie (ALH, AGR, AFN, etc). Pentru ca se regleaza avansul la finalul manoperei, cu grafic in VCDS sau alt tester specific. Iar tractoristii nu nimeresc nici pozitia axului cu came, la avans deja vorbim de OZN-uri.
Si am mai patit-o si la Forduri 1.8 diesel, ca acolo multa lume pune distributia la carioca, desi unul dintre pinioare are axul conic (fara pana), si este obligatoriu sa ai pinul de blocare a motorului, altfel nu o tragi la punct.

Dar un raspuns general: cand fac distributia la o masina normala, dusa la mecanici buni, nu se modifica absolut deloc mersul motorului, merge identic.