E mult mai usor sa conduci o masina automata.
Intretinerea e cam aceeasi, se refera in special la nivelul uleiului, diferenta e ca la cutia automata il poti verifica cu ajutorul jojei, la manuala doar in service. Ba chiar scapi si de ambreiaj, care mai ales la incepatori se mai uzeaza (disc, placa presiune, rulment presiune, cablu).
Daca ii spui unui american ca o cutie automata cade la 200.000 km va rade de tine. Cutiile automate sunt la fel de fiabile ca si cele manuale, adica se intampla uneori sa mai cada cate una, dar sunt cazuri exceptionale. Nu discutam despre utilizarea necorespunzatoare, aia e o alta poveste.
Dezavantajele cutiei automate le vei simti doar dupa ce te obisnuiesti cu ea si urci ocazional intr-o manuala... Iti va fi greu sa iti amintesti de ambreiaj, va trebui sa te concentrezi la fiecare intersectie, la fiecare plecare de pe loc si mai ales la mersul inapoi.
Pe mine ma enerveaza unele automate.
Daca esti incepatoare si te inveti deja cu automata, nu ai sa fii soferita niciodata.
O sa fii sigura pe tine cand o sa inveti sa conduci, cutia e doar un moft.
Eu sunt mega smechera la volan. Nu ma laud ca sa ma laud dar pentru mine sofatul a fost si este o pasiune. Am facut si raliuri la un moment dat. Ma rog. Ideea e ca sunt putin agresiva, am un stil de sofat sportiv dar fara sa ii incurc sau sa ii pun in pericol pe altii
Si imi place sa anticipez. La barbati pot face asta dar femeile sunt extraordinar de haotice.
E nasol rau ca o femeie sa aiba permis si sa aiba dreptul sa conduca iar tu sa te bucuri doar de NFS in timp ce te sperie momentul in care va trebui sa te barbieresti prima data nu?
Dar vrei sa pari barbat adevarat insultand si jignind pe net.
Ok, am inteles, esti un matur intelectual frustrat. Bun asa.
Citeste-ti glumele inainte, sa vezi ca nu sunt amuzante si mai bine gurita mica cand nu ai nimic de zis
Totul tine de client la cat timp schimba uleiul din cutie sau daca nu l schimba deloc. La manuala si fara ulei deloc in cutia de viteze functioneaza o suta 2 de km ( nu recomand pentru ca aia poti sa i pui dupa cat ulei vrei nu va mai func la fel). Automatele sunt mai sensibile. La 15 20 de mii schimbat uleiul care costa in jur de 2 300 de lei doar operatiunea asta, mai pui ulei motor, filtre alea alea si hopa ai ajuns la aproape 10 mil. Eu fac 10 mii de km pe an, dar sunt oameni care fac 20 30 de mii. Calculeaza tu cat vine faza cu uleiul. Si unii sunt gica contra ca tine care zic ce are, sunt prosti nemtii, nu 15 mii, ce are daca o las 30 de mii ca e automata, atata timp cat ny e factoru uman sa **** treptele sa i dea a 3-a inloc de a 5-a sau alte greseli nu sare span in cutie si nu i nicio problema. Ba este, apar impuritati oricum si trebuie schimbat uleiul la timp
Loool, ce tare. Tu ai asteptat jumatate de an sa dai la aceeasi intrebare, acelasi raspuns eronat si de cacao cu schimbatul la 20. 000km a uleiului la cutie? looool
Nu am vazut notificarea, si nu i nimic eronat, in mare 15-20 000 km e lim maxima de schimb. Oricum si daca il schimbi cade convertizorul la 200 si de mii ca asa trebuie cativa oameni sa faca bani. Daca s ar face masini durabile cum erau cele vechi nu s ar mai imbogati chiar toata lumea