Nu cred ca am inteles intrebarea... Cand urci sau cand cobori?
Cand urci o RAMPA (nu o panta), ii dai gaz cat vrei tu, sau cat ai nevoie.
Cand cobori o PANTA, ar trebui sa stea relativ jos (maxim 2000 rot/min). In cazul in care panta e abrupta, e posibil ca frana de motor sa nu mai fie capabila sa te tina si atunci creste turatia fiindca o cobori din ce in ce mai repede (daca nu franezi tu).
Depinde cum conduci, cu ce viteaza urci, in ce viteza urci, ce motor are, cat de incarcata e masina samd
Aici ii dau dreptate lui taica-miu, turometrul ala e pus sa deruteze (unii) soferi.
In functie de motor, manevra executata de sofer, teren, incarcatura si mai ales TRANSMISIE, se modifica sau nu turatia in anumite momente.
Mie la 1.4 carburatie imi urca si in 5000 la vale daca o las, fara sa accelerez, iar la deal sub 2000 nu urca decat cu vitezele mici.
Daca ai transmisie automata, e normal sa se tureze mai mult cand urci, ca acele transmisii schimba in functie de cuplul necesar, daca dau de "greu" nu trec la o treapta superioara, se tureaza mai mult decat o fac pe drum drept.
Conteaza foarte mult cat si cum apesi acceleratia; chiar si pe D, daca trantesti bocancu' brusc in acceleratie, pana la fund, iti schimba aproape in limitare.
Eu zic ca e normal, eu cand merg la deal de obicei tin peste 2000 cateodata cu mult peste 2000, cand e sa depasesc vreun tir la deal ajung si pe la 6000.
Stanmariusvasile întreabă: