Depinde ce masina ai. La una slaba, gen Matiz, Dacie, Golf 3, Polo... Poti sa cauti niste M+S care sa nu balanseze tare vara, si umbli asa.
Daca ai o masina care mai prinde viteza, si obisnuiesti sa circuli distante lungi, ai nevoie de un set de cauciucuri de iarna, si unul de vara. All seasons sunt nici-nici. Iarna mergi cu grija, vara se comporta aproape ca alea de iarna.
Ideal este sa-ti iei cea mai ingusta dimensiune din talon pentru cauciucurile de iarna (cum e la mine 175/R14), si cea mai lata pentru cauciucurile de vara (195/R15 la a mea).
Daca circuli mult si faci drumuri si in afara orasului, pentru siguranta ta nici sa nu te gandesti la all seasons.
Cel mai bine sa ai 2 seturi de jante si cauciucuri. Eu am jante de aliaj cu anvelope de vara 195/65 R15 si jante tabla cu anvelope de iarna tot 195/65 R15. E cel mai bine asa.
Cum a zis colegul, cauciucurile allseason sunt un compromis.
Nu exceleaza nici vara si nici iarna.
Eu merg doar pe allseason si sunt multumit ca nu trebuie sa mai ma frec cu schimbatul rotilor de 2 ori pe an cam la 4 ani schimb tot setul, nu am avut probleme cu aderenta (singurul minus e ca sunt cam scumpute)