Este un diesel ceva mai sensibil. Intretinut bine nu face probleme, dar abuzat ori resoftat, cedeaza urgent. Este o capacitate mica, cu putere mare, de acolo si rezistenta scazuta a motorului.
Problemele comune la ele sunt injectoarele (cel putin la modelele vechi, de pe Logan 1 si Megane 2), este sistem Delphi. Se stricau pompele de inalta presiune, bagau span in motorina, spanul bloca injectoarele, injectoarele pulverizau "nonstop", iar in consecinta crestea temperatura in camera de ardere pana la topirea pistonului.
Dar asta se intampla mai ales la masinile alimentate cu galeata, furata de la CAP. Cine a intretinut corect un dci, a trecut de 250. 000km fara incidente. Recordul pe care il stiu, este un taxiu care la 600. 000km mergea bine, insa la 700. 000km a pierdut compresia. Motor original.
In principiu merita, daca iei in calcul eventuala reparatie a injectoarelor si a pompei de inalta presiune, adica ceva pe la 2000-2500 de lei. Sunt multe ateliere autorizate care repara sistemele Delphi, iar dupa o asemenea reparatie, nu mai ai probleme.
Avantajele motorului sunt consumul foarte mic (3, 5% daca esti calm) puterea foarte ok, si taxele mici.
Loganul cu care am facut eu scoala de soferi era tot dci, alimentat cu canistra din surse suspecte, a mers pana pe la 400. 000km in regim de scoala, fara sa se strice.
Specific. Masina de prin 2008 - 2010. Am inteles ca motoarele sunt si pe Dacia logan
Si mai specific faptul ca nu sunt genul as ma dau tare la masini. De obicei am un mers constant la approx 2200 rot/min. La depasiri intre 3000 - 3500 rot/min.
La turbodiesel e nevoie de turatii mai mari... Altfel incep problemele.
Cele 2008-2010 cred ca au si DPF, daca nu mergi 2000-2600 cu ele se cam infunda prematur.
E plina strada de 1.5 dci, e pus si pe Duster. Sunt in general bune, chiar mai bune decat nemtismele din ultima perioada.
Renault e o masina fiabila.
Masina o ti in 2000 rpm asa e cel mai bine in mers. La depasire ii dai cat te tine pedala la podea doar nu stai toata ziua asa.
Salut. Motorul este unul reusit. Are DPF dar cele de pe Renault nu au asa probleme din cate am inteles precum cele de pe VW sau FORD. Variantele de peste 90cp sau mai mult au injectoare BOSCH deci nu o sa ai probleme teoretic cu asta. Personal, recomand motorul de 110cp pe megane ca sa duca caroseria. Daca faci drumuri cat de cat in exterior atunci sigur merita. Daca doar te plimbi prin oras 5-10km atunci mai bine un 1.6 MPI ce e un motor excelent ca fiabilitate.
Începătorul988 întreabă: