Din cate stiu eu la diesel masina trebuie sa fie turata in mod normal la 2500-3000 turatii
Nu este bine sa turezi motorul in treptele de viteze inferioare si sa il ti sub turat in vitezele superioare, la dizel este recomandat sa schimbi vitezele la 1500rpm adica in campul verde de pe turometru si ai o economoe de carburant mare
Şi una şi alta duce la consum suplimentar de carburant şi la uzura prematură a motorului. Fiecare motor are un regim optim de turaţie care poate fi observat şi pe indicatorul de bord.
Legat de rularea cu motorul subturat, cel diesel se forțează mult mai tare decât cel pe benzină când mergi cu el subturat, deoarece diesel-ul are putere mare la turații mici, spre deosebire de motoarele pe benzină unde e invers, cu excepția TSI-ului.
Îţi pot spune din experiență. Eu am făcut școala pe diesel, și dacă nu respectam turația motorului atunci când schimbam vitezele, mă scutura de numa numa. Normal acceleram de exemplu cu a 1-a până la 2000 de ture, și atunci schimbam; dacă schimbam la 1500 trepida rău de tot. A mea e pe benzină și pot să plec și cu a 4-a cu ea de pe loc că tot nu mă scutura. (aşa tare ), deci categoric este mai puțin indicat să mergi cu motorul subturat la diesel decât la cel pe benzină.
Acuma legat de supraturare, la TDI-uri de exemplu depinde la cât le intră turbina, sau mai ales în cazul mașinilor astea mai noi cu 2 turbine, dacă una intră la 3000 de ture și cealaltă la 5000, atunci în cazul lor ar cam dispărea noțiunea de supraturare.
PS: Chiar mi-a plăcut exemplul dat de cristi, pe bune
Nu ma pricep la motoare dar cred ca nici una nici alta. E ca si cand dai tu la pedale la bicicleta. Daca esti pe un pinion prea mic iti rupi picioarele incercand sa urnesti bicicleta din loc. Asa si masina daca esti intr-o treapta mare de viteza si ai viteza mica ii fortezi motoru si pana la urma il strici iar daca o turezi intr-o treapta mica de viteza stiu ca se incalzeste tare motoru.
Turand motorul excesiv ii scurtezi durata de viata insa in cazul benzinei care are mai multe octane uzura se va produce mult mai repede, de aceea majoriatatea prefera motoarele diesel; asta si deoarece benzina se arte mai repede asta fiind si explicatia consunumului ridicat la motoarele pe benzina.
Turatia optima e 2500-3000 rpm la ambele pentru evitarea depunerilor si infundarea turbinei si mai ales catalizatorul.
Putini stiu sa mearga dupa turatia prescrisa de fabricant.
la benzina nu sint probleme daca se merge subturat sau turat in draci! motorul pe benzina nu sufera. Problemele sint la diesel. mersul subturat dauneaza grav motorului si vizibil performantelor. Total nerecomandabil.
GoldenCat întreabă:
anonim_4396 întreabă: