| Vasilicamosbatran a întrebat:

Este ok daca am pus 2.30 pe toate 4 roti in loc de 2.20 cat scrie in carte?
Adica mi se pare ca masina merge mai ok acum.
La viteza mare cauciucul explodeaza daca are de ex 2.50 sau chiar 3 bari?
Cum functioneaza toata treaba asta?
Si care e mitu precum ca daca umfli cauciucurile ai consum mai mic cu 1.5 2%? Funda!

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Regula spune ca anvelopele nu explodeaza cand cauciucurile au 3 bari ci cand sunt aproape desumflate!
Ca sa ai atata presiune in cauciucuri si sa explodeze doar de la presiune cred ca trebuie sa depaseasca lejer 7-10 bari! Vazusem un documentar pe la tv gen myth buster si au vrut sa vada la ce presiune explodeaza o anvelopa, si cred ca a atins ceva de genul 20 de bari? numai stiu exact dar oricum ceva enorm, deci de la 3 bari e caca
faptul ca in loc de 2, 20 ai pus 2, 30 bar nu o sa se intample nimic, dar nici mai mult de atat nu e bine sa pui adica sa fie spre 3 bar atunci se intampla niste schimbari

4 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Atentie mare, nu va luati dupa prostii si pareri de pe net.
Chiar daca o anvelopa nu face neaparat explozie la cativa bari, o presiune putin mai mare o poate deteriora iremediabil. Am vazut cu ochii mei anvelopa distrusa de un compresor de bricheta, care nu stiu daca face 4 bari. Anvelopa nu a explodat, dar s-au intins armaturile metalice din interior si suprafata de rulare arata ca valurile Dunării.
Nici umflarea cu azot nu este o șmecherie, presiunea trebuie sa fie identica, indiferent de gazul folosit. Pretinsul avantaj al azotului este molecula mai mare, care nu mai patrunde prin microporii cauciucului, astfel ca nu este cazul sa verifici foarte des presiunea. Asta teoretic, pentru ca in realitate, umfland anvelopa cu aer deja ai 78% azot...
Faptul ca anvelopele tubeless nu pot exploda este un alt mit fals, din pacate explodeaza la fel de des ca si cele cu camera.
La fel e fals ca o anvelopa mai putin umflata va exploda mai repede. Nu este adevarat, se va uza mult mai repede, se va supraincalzi, dar pana la explozie mai e cale lunga.
Singura afirmatie corecta este ca o presiune de 2.3 nu va deteriora anvelopa, pe orice anvelopa vei gasi inscrisa presiunea maxima la care aceasta poate fi umflata, aceasta e singura limita reală.
In ce priveste presiunea optima, aceasta difera de la o masina la alta, tinand cont si de încărcătura medie. O regasesti in manualul de bord sau pe interiorul capacului de la rezervor. Eu de exemplu le mentin la 2.4.
Orice alte variante decat cele indicate de producători sunt daunatoare.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Https://bit.ly/3pOWRqs
Si o chichita: umflarea rotilor cu Azot este mai buna decat cu aer pur. Atunci, insa, trebuie umflate la o presiune cu putin mai mica.
https://bit.ly/2ZDqBvy

| relian a răspuns:

Nu are ce exploda,ce spui se intampla la rotile ce aveau camera de aer.
Astea unde is doara cauciucu cand sa spar nu se intampla nimic,indiferent de cati bari tu.
La ce arati tu ca ai bagat,este ok,merge mai bine ca is mai tari rotile,o sa faci si economie la combustibil,putin,nesemnificativ dar se face.
Cum este cu consumul? Cand tragi ceva mai din greu, depui mai mult efort corect?
Fa tu singur un experiment, ia un carut cu roti umflate pune ceva greutate pe el si trage cand rotile is bine umflate.
Apoi scoate aer din ele sa fie mai moi si trage iar carutu ala, asa o sa vezi cum este cu mitul de care spui.

Roata moale va avea adrenta cu solul pe o suprafata mult mai mare, deci frecare mult mai mare, consum mai ridicat.

De exemplu daca scrie pe masina sa bagi 32 psi, poti baga linistit si 40 psi, adica 2.2 bari, poti baga 2.7 sau 3 bari linistit.

Ce spune pe aici cineva ca e mai bun sa pui N de unde laughing pune fabrica, dar tu acasa, sau la aia ce schimba cauciucri nu stau aia sa mai consume si azot sa puna in roti.
Asta cu azot in roti este moft laughing pana la urma nu stiu cati mai au azot din cele care au avut initial.

| dinaprilie a răspuns:

E ok, chiar si 2, 5 doar ca o sa topaie masina.