Bineinteles ca exista o diferenta de turatii.
Acum desigur exista si exceptii.
Dar nu capacitatea motorului este factorul decisiv ci numarul cailor putere.
O masina cu mai putini cp se va afla la o turatie mai mare in timp ce o masina cu motorul de aceeasi capacitate dar cu mai multi cai putere se va afla la o turatie interioara, ba chiar exista posibilitatea sa difere si treapta de viteza.
Fix vrajeala ce ai zis. Nu e nicio regula ca o masina cu mai putini CP sa stea mai sus in ture. Treaba cu turatiile si viteza tine in primul rand de cutia de viteze nu de CP.
Uite un simplu exemplu.
Porsche Macan diesel 3.0l, 258cp, 130kmh in treapta 6 => 2500ture
Dacia Logan diesel 1.5l, 90CP (de 3 ori mai putin), 130kmh in treapta 6 => 2100 ture.
Si poze sa nu zici ca vorbesc aiurea
http://imgur.com/a/dqvWd
http://imgur.com/a/0aK1P
In aceeasi nota, Macanul poate merge in treapta 3, 100km/h cu 4500ture iar Loganul poate sta lejer in treapta 6 la 100km/h cu 1900ture
Gresit raspunsul. Vezi raspunsul lui suntserios.
Da, multumesc, nu era nevoie sa repeti.
Da, asa este, si asta e adevarat!
Insa si cutia de viteza este pusa tot in functie de cati cp si ce cuplu va dezvolta aceea masina.
Era doar un argument in plus.
Despre ce motoare de benzina e vorba? aspirate, cu turbina?
si cel mai important la ce cutie de viteze e legat motorul? despre ce trepte de viteze discutam? cutie automata setata pe sport, economic? manuala?
Sunt mai multe criterii. Masa, clasa masinii etc. Sunt motoare care echipeaza ci masini mai mici si mai mari si difera transmisia.
Apoi nu poti pune alaturi un Porshe cu un Logan care e o caruta ca tehnologie si scopul pentru care sunt facute.