Normal ca vei fi capabil. Pana la urma permisul atesta ca ai invatat sa conduci o masina si sa respecti anumite reguli, nu ca stii sa pleci de pe loc doar cu un diesel.
Pentru plecare, tot ce trebuie tu sa faci e sa te "joci" putin cu ambreiajul masinii de acasa (sau cu al oricarei masini care este "noua" pentru tine), sa inveti sa simti unde cupleaza. Faci asta pe straduta din fata blocului sau in curte, unde vrei tu, dar sa fie un loc ferit. Pornesti masina, o bagi in treapta 1, si fara sa apesi acceleratia ridici usor ambreiajul pana simti ca se misca, apoi il apesi iar si tot asa, ba cu a 1-a ba cu R. Apoi poti sa faci acelasi lucru dar si cu putina acceleratie (ca la o plecare normala de pe loc) ca sa inveti miscarea. Bineinteles, nu e recomandat sa faci asta la nesfarsit pentru ca va incepe sa miroasa a ambreiaj si e scump sa il schimbi . Fa-o doar cat sa iti intrii in mana. Pe parcursul kilometrilor te vei invata si va deveni un reflex involuntar.
Pentru modul de exploatare, e alta poveste. Daca masinile nu au turbo (indiferent ca sunt pe benzina sau motorina) nu sunt foarte pretentioase. In schimb daca sunt turbo, trebuie mers cu ele putin mai sus in ture, la fel si cu schimbarea treptelor (la peste 2000 ture). Chiar daca consumul e putin mai mare, cred ca preferi sa dai mai mult la pompa decat sa schimbi turbina la 2 ani sau si mai rau injectoare si alte minunatii...
A si inca o chestie. Mai ales la benzina si mai ales daca nu e turbo, in depasiri trebuie sa te bagi de preferat daca ai peste 2500 de ture pentru ca benzinarul dezvolta cuplu mare la turatii mult mai mari fata de un diesel. De exemplu daca esti in treapta a 5a la 1800 de ture si vrei sa depasesti, schimbi inferioara in a 4a ca sa urce peste 2000. Nu te speria daca urla motorul. II place sa fie turat
Teoretic ar trebui sa fii capabil sa conduci orice masina... singura diferenta intre diesel si benzina e plecarea de pe loc
E mai bine sa inveti pe diesel, macar inveti sa schimbi vitezele la timp si sa nu mergi subturat. Pe benzina e exact la fel doar ca au cuplu maxim mai mic iar puterea maxima se obtine la turatie mai mare deci la o depasire, de exemplu, trebuie sa apesi mai mult acceleratia si eventual sa schimbi intr-o treapta inferioara de viteza.
Masina se va conduce la fel, asta e normal. Dar va trebui sa fi mai atent la ambreaj. Bafta!
Stai linistit,nu o sa ai probleme,singura problema va fi ca la masina deacasa, cea pe benzina, plecarea de pe loc daca o faci ca la diesel.o sa iti "moara"motorul daca nu o tii suficient in ambreiaj, dar totul se invata, este deprindere, nu o sa ai probleme.