- frana de serviciu = frana de picior
- frana de ajutor = frana de mana
- frana de motor = schimbarea intr-o treapta inferioara fara a accelera.
Si frana de stationare e = cea de mana?
Da. Frana de ajutor sau de stationare e tot una.
Bun. Deci e corect cum stiam. Multumesc.
- frâna de serviciu (principală, de picior) acţionează asupra tuturor roţilor şi are rolul de a reduce viteza autovehiculului până la oprire, indiferent de viteza utilizată sau de încărcătura transportată;
- frâna de securitate (de siguranţă, de avarie, de urgenţă) are rolul de a suplini frâna de serviciu în cazul defectării acesteia, iar acţionarea sa trebuie să permită oprirea vehiculului fară ridicarea mâinilor de pe volan;
- frâna de staţionare are rolul de a menţine autovehiculul imobilizat temporar în absenta conducătorului. Frâna de staţionare trebuie să aibă comandă proprie, independentă de cea a frânei de serviciu;
Frana "de mana" se numeste frana de ajutor, daca automobilul respectiv e dotat cu sistem de franare cu circuit simplu.
Daca automobilul e dotat cu sistem de franare cu circuit dublu, frana " de mana" se numeste frana de stationare sau de parcare.