Binenteles ca exista, dar nu iti recomand. Cele pentru vara sunt facute special pentru vara, si cele de iarna pentru iarna! Cele all season nu isi fac treaba bine nici vara si nici iarna ma refer 100%.
Da, sigur exista. Sunt mai scumpe decat cele pentru un singur sezon. Depinde si ce firma sunt.
Da exista, dar iti dau un sfat pe care l-am practicat chiar eu, cit de bune nu ar fi oricum nimic nu se compara cu cauciucurile potrivit sezonului. Celea de iarna au cauciucul mai moale, mai rezistent si mai eficient pe timp de iarna si conditii nefavorabile, pe cand asta de vara e mai tare. Oricum daca vreai sa ai rezultate bune atunci nu risca cu asa cauciucuri, dar daca te hotarasti atunci sa fii foarte atent la drum.
Cauciucuri de vara si iarna... Da! Se cheama o bataie de joc a negustorilor de " gume "! Sa ma explic. Care este diferenta intre guma de vara si cea de iarna? Guma de vara are mai putin cauciuc natural in ea deci este mai rigida si la temperaturi mai mici de 7grC se face " bat " ...adica ajungi in situatia ca rulezi nu pe cauciuc ci pe niste roti de plastic. Guma de vara ar trebui sa fie mult mai ieftina deoarece este mult mai proasta. Guma de iarna are cauciuc natural mai mult, este mai moale, se adapteaza mai bine drumului si nu este afectata de temperaturi scazute. Normal este mai scumpa! Deci guma de vara nu se poate folosi iarna, guma de iarna se poate folosi si vara. Acum sint unii care sustin ca cea de iarna se toceste mai repede vara deoarece este mai moale. Nu este adevarat. Mai moale inseamna ca se adapteaza mai bine drumului deci este mai silentioasa si nu se toceste. In concluzie producatorii s-au hotarit sa vinda mai mult fara sa faca nimic asa au inventat cauciucul de vara adica o prostie slab calitativa si care pe ei ii costa mai nimic dar pe noi o avere! Aveam la ambele masini doua seturi de cauciucuri ...La un mondeo am renuntat la cauciucurile de vara ( originale ale masinii...) le-am aruncat! Motivul? Dure, zgomotoase, senzatie ca mergi cu caruta! Am pus din aceasta vara cauciucurile de iarna si prima senzatie a fost ca am alta masina. Nu se mai simt toate gropile, mers lin, placut... alta viata. Am specificat marca de masina pentru a intelege ca este o masina mare.
In mod normal cauciucurile all season sint cauciucurile asa cum au fost ele inventate, sint foarte bune. Poate si ceva mai scumpe deoarece sint identice cu cele de iarna.
Atentie! N-am discutat de profil ci de material! Profilul este alta gaselnita! Orice profil este ok atita timp cit este " profil " si nu este sters sub o anumita limita.
Lamurire : Sfatul meu de mai sus nu se bazeaza doar pe perceptia mea! Am lucrat undeva unde aveam vecini un mare importator de cauciucuri, cunosc pe cineva care se ocupa de masinile multor " potentati ". sfatul meu este venit din pus cap la cap muuuulte informatii. Ca fapt divers am avut o intimplare nefericita cu cauciucuri de vara ( am derapat intr-o curba ac de par la viteza relativ mica pe o pata de ulei...) La casco unde am mers cu actele intocmite de politie, poze facute si de mine + masina, una din vorbele lor a fost " mda, pai cu cauciucurile acestea"... ( aveam Dunlop sport / vara ) Si uite asa am inceput sa " sap " sa ma informez... Ideea era ca un cauciuc mai moale se lipea mai bine de asfalt si masina nu derapa la pata de asemenea marime. Dar fiecare este liber...
DA se gaseste orice azi numai bani sa ai. De preferat e sa ti iei un set de cauciucuri vara si altu pentru iarna, n-ai tb. Ca sa-ti recomand si niste marci: DUNLOP, MICHELLINE, BRIDGESTONE. Ce NU-ti recomand: Debica, Sawa.
anonim_4396 întreabă: