Da exista mașini cu doua pedale, cele care au cutie automata și sunt din ce in ce mai multe și la noi in Europa.
Diferență e că nu trebuie sa mai schimbi tu vitezele implicit nu mai ai ambreiaj.
Acum toate mărcile de mașini oferă cutie automata chiar și Dacia. Și da merita pe deplin având în vedere că traficul e din ce in ce mai aglomerat și cutiile de viteze automate din ce in ce mai fiabile și ieftine.
Sa stii ca si cele cu dublu ambreiaj si CVT nu au pedala de ambreiaj nu doar cele hidramate care sunt doar o categorie de cutii automate.
Nu sunt masini automate si manuale, ci masini cu cu schimbarea treptei de viteza automat - in functie de viteza masinii - si schimbare a treptei de viteza manual - cu maneta de schimbare a vitezei.
Inainte de revolutie, in Romania, existau doar asemenea masini - de regula Trabant -, aduse cu comanda speciala pentru persoanele cu handicap locomotor.
Cutiile de viteze "automate" se cuplează la motor prin intermediul unui ambreiaj hidrodinamic. Sun avantaje și dezavantaje la autovehicolele cu cutie de viteze manuala și cele cu "cutie automata" la care nu mai există pedala de ambreiaj care să decupleze motorul de restul transmisiei. Chestii de randament-mecanic/ consum carburant și nu în ultimul rând costurile de fabricație și comercializare.