Bagă o cameră prin tubulatură, poate ai vreun cuib de șobo... Sau altceva care obturează fluxul de aer.
Am avut aceeasi problema la alt tip de masina, dar oarecum similar, ori ramanea blocat pe fierbine, ori pe rece, pana a ramas blocat 100% pe fierbinte de data asta.
Toti ii dadeau inainte ca motoarele de la clapetele care controleaza fluxul de aer si/sau obstructii. Am bagat o camera endoscopica de la Lidl, pentru chiuvete si am vazut care e problema: motorasele erau bine mersi, la fel si clapetele, ceea ce era dus, era piesa de cuplare intre clapeta si motoras, motorul avand axul de metal si piesa fiind de plastic, s-a ros in timp si se rotea in gol motorul fara sa miste clapeta de nici un fel.
Schimbarea a fost un dezastru insa, a trebuit dat tot bordul jos, torpedoul, taiata o gaura intr-o acoperiere de plastic laterala care nu iesea si in sfarsit au ajuns la piesele respective (daca tot m-am strofocat, le-am inlocuit pe toate si alea care schimba pozitia jetului si bune am facut ca reau roase 80%). Au pus un cuplaj elastic cu colier care nu forteaza in axul clapetei si asta a fost, dar n-a fost ieftin , sper la tine sa fie mai usor accesul.
Greu de dat cu parerea, daca nu vad masina.
Problema nr 1: sa ajunga aerul unde trebuie. Adica verificate eventual cu fum, traseele. Sa iasa prin toate gurile de ventilatie, in functie de cum o setezi.
Aici luam in calcul atat clapetele ce dirijeaza aerul pe rece/cald, cat si cea de recilculare, si bineinteles, cele care deschis catre gurile de ventilatie. Inainte de asta verificam si ventilatorul, sa nu fie bulit, cu eliea sarita sau cine stie ce problema pe acolo (frunze sau sobolani morti prin elice, se poate orice).
Dupa ce te convingi ca masina ta sufla aer pe unde trebuie, se imparte problema in doua capitole:
1. Caldura - poate ai radiatorul infundat (degeaba il speli, nu isi revine decat cu inlocuire), sau poate ca ai probleme la garnitura de chiulasa (boala 1.9/2.0 TDI), iti sufla compresie in vas, iar radiatorul de incalzire este primul care nu mai primeste antigel, chiar daca motorul merge bine, si nu depaseste 90 de grade/nu ramane fara antigel.
2. AC - prima data pui diagnoza si te asiguri ca instalatia nu este in avarie, ca porneste si cel mai important, ca exista diferenta de presiune intre tur si retur. Ca poti avea suficient freon, compresor bun, dar valva de expansiune bulita, care nu mai vaporizeaza deloc, deci nu face frig.
Mi se pare ca la VW nu exista valori de AC pe diagnoza, sau cel putin nu unele utile; s-ar putea sa fii nevoit sa conectezi masina la o statie de incarcare freon, ca sa vezi presiunea.
Hai sa zicem si capitolul 3, totusi:
Daca ai cumva climatronicul ala cu rotite mecanice si cateva temperaturi pe reglaj (las poza), vezi sa nu fie el defect, sau mai exact ceva senzori de temperatura, ca poate masina nu stie cand ti-e frig sau cald, si de aia nu baga nimic. Stiu ca m-am chinuit cu un B6 cu acest sistem, nu ma lasa deloc sa fac proba la AC, din cauza ca afara era racoare, adica vreo 15 grade, sub valoarea minima a climatronicului.
https://www.pieseauto.ro/......-0-0-0.jpg