| gtr2rr3 a întrebat:

Funda! Salut! Care motoare sunt mai bune vara si iarna, un motor pe benzina sau motorina? Si care sunt mai rezistente, care au o viata mai lunga? Multumesc!

Răspuns Câştigător
suntserios
| suntserios a răspuns:

Singur avantaj al benzinarului iarna e ca se incalzeste mai repede, iar diselul are probleme la frig daca motorina e proasta.

Teoretic diesel urile au o viata mai lunga, insa si cand iti pica injectoarele ai cam pus-o.

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Cele pe motorina, dar iarna face figuri daca e masina veche, acum modelele noi nu mai dau batai de cap si pornesc bine in orice conditie climatica. Un motor pe motorina are o viata mai indelungata ajungand la peste 400.000 km.

| ZanfiracheBiancaAndreea a răspuns:

Eu cred ca motorina, nu sunt sigura...

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Motoarele pe benzina sunt mai rezistente la temperaturi foarte mari, sau foarte mici. Iarna e arhicunoscut faptul ca masinile pe benzina nu fac probleme la pornire, si se incalzesc mult mai repede. In schimb, in 'tarile calde' se folosesc doar masini pe benzina, probabil degaja mai putina caldura, si pot fi racite mai usor.
Motoarele pe motorina si-au demonstrat rezistenta superioara fata de cele pe benzina, insa asta e valabil la motoarele de capacitate mai mare. Motoarele 1.3 CDTI sau 1.5 DCI nu sunt la fel de rezistente ca legendarele 1.9 TDI, de exemplu.
Intotdeauna motorul de capacitate mare dar putere mica va fi cel mai rezistent, exemplu generatia veche de motoare de la Mercedes (puteri sub 100cp, la motore de 2000-3000cmc ).

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Motoarele pe benzina sunt mai usor de intretinut si mai fiabile (se strica mai greu). In plus, motoarele pe benzina sunt mai puternice ca cele Diesel chiar si la cilindree inferioara. Iarna se incalzesc mult mai usor iar vara nu prea conteaza aspectul asta.
Motoarele Diesel au randament mai bun si cuplu mai mare ceea ce le face ideale pentru transportul materialelor si marfurilor. La Diesel apar probleme atunci cand combustibilul folosit nu este foarte pur (iar in Romania nu este) sau cand talpa soferului este prea lata (un motor Diesel e mult mai usor de omorat ca omologul pe benzina).