Un filtru de aer sport nu e decat un filtru facut dintr-un burete mai subtire cu gauri mai mari. Ce inseamna asta, ca aerul o sa treaca mult mai usor prin filtru lasand pistonul sa faca admisia mai repede. Dar odata cu aeru ala o sa iti intre si particule de praf care prins filtru ala mai gros si cu gaurim mai mici nu intra. Asta ce inseamna? Ca o sa ai particule ce o sa se sfarme intre cilindru si segmentii pistonului uzand-ul mai repede.Bine inteles iti poti cumpara un filtru care e trata sa absoarba si particulele alea si filtreaza mai bine decat cel stoc. Un filtru de la K&N care costa cam 2 milioane. Dar inca o problema. Pui filtru si intra aeru mai mult si mai repede, dar ce ne facem ca trebuie sa si iasa...asta inseamna ca dupa filtru si toba. O teava mai groasa cu curbe putine si cu site mai largi.Si dupa asta ce se intampla, areu intra repede se amesteca cu benzina, bujia da scanteie, iese. Dar aici avem o problema ECU, coputerul care da ritmull la care bujia sa dea scanteia trebuie schimbat si el, penttru ca bujia o sa iti dea scanteia prea tarziu si o sa iti screasca consumu cu 40-50% si o sa iti scada performanta in loc sa creasca. Crede-ma ca un flitru de aer cu 15 lei aruncat acolo nu face decat sa duca la uzura rapida a motorului. Pe masinile de curse isi permit sa puna filtre sport pentru ca ei au nevoie de masina aia numa pentru cursa respectiva si dupa aia desfac motorul si pun piese noi. Dar noi oamneii de rand nu ne permintem sa schimbam gehmenti si cilindrii dupa fiecare tura de dat cu vehicolu.Deci prin urmare, pune filtru stoc si cumpara-ti o solute pentru curatat si curata-l odata la 2-3 saptamani buretele.
Omule scuterul e scuter, nu e motor. Acuma daca tu il folosesti la turatie maxima pune-i sport, nu ma poun cu tine. Dar parerea mea e sa il folosesti ca pe un scuter de 50 cm3, cu filtrul lui, pentru ca e mai ieftin. Tu decizi.
Tu crezi ca aia de prosti au ales acel model ( cel original ) si nu au pus direct sport?
Filtrul sport e o mare tampenie...nu numai ca trec multe gunoaie prin el, creeaza si un zgomot aiurea.o sa se auda mai tare motorul... daca vrei putere, o poti obtine altfel, fara sa umblii la filtru
racheta666 întreabă: