Ulei nu mananca, probleme cu pompele de inalte pe prima generatie de TDCI (sub 2003), injectoarele sensibile la combustibil prost (ca orice CR), si probleme la unele cu turbina, din cauza conductei de ulei cu filtru incorporat, care se infunda.
Altceva nu stiu, inca.
La intretinere, cu siguranta Focus e mai bland.
La stabilitate, cu siguranta Focus e 'rege'.
Rugina au ambele, mai ales Golful.
Volanta consumabila, ambele.
La Focus ai pretentii la motorina, la Golf iti pusca turbina la termen (300. 000km), si iti mananca ulei toata viata.
Cred ca as alege Focusul, dar inca nu stiu daca aia 136cp sunt la fel de placuti precum 140cp de la motorul pompe-duse.
Eu am Focus de 90cp si lasa in urma AFN resoftat, altul de 100cp break fugea aproape 220km/h pe orice linie, cu 1.6 TDCI ziceam ca merg potolit, si urca acul singur spre 160km/h... In concluzie, Ford are caii destul de sanatosi, fata de multe VW-uri care iti scuipa limp-mode la orice tentativa de alergare.
Deci, sa aleg Common-Rail-ul fata de Pump-Duse-u de la VW-u?
Pe incercate. Fa un test drive cu ambele.
Ambele imi plac.
Golf 5
Interior mai frumos
Mult mai customizabil exterior/interior
Interior mai spatios
-an mai vechi
Intretinere mai ieftina
Piese mai ieftine
Focusul castiga doar la an si la dotari...
Intretinerea unui VW cu motor PD e foarte departe de "ieftin".
La Ford te usuca o singura piesa, dar nu apuci sa o schimbi de doua ori.
Depinde de masina! Am priegeni cu 1. 9tdi cu golfuri 5, octavii, de cand au masina doar schimburile.
1.9 da, e ok, dar 2.0 are multe nevoi.
Iar daca iti iei un b6 cu 2.0 tdi, ai sa vezi exact opusul fiabilitatii nemtesti.
La Golf nu o sa ai problemele Passatului, dar motorul o sa ceara macar 150% din intretinerea unui motor reusit.
Pai nu sunt aceleasi motoare?
In principiu, da. Dar 2.0 TDI cu pompe-duse nu a iesit prea fiabil din prima. Cele mai spre CR, sunt mai bune, iar la CR nu prea am auzit probleme.
Nu stiu cum stau la consumul de ulei, ca la alea de 140cp si 170cp e lege sa consume.
Din cate stiu s-au produs vreo 3/4ani. Fordu' cum sta pe partea de motor? Ulei mananca?
Ulei nu mananca, probleme cu pompele de inalte pe prima generatie de TDCI (sub 2003), injectoarele sensibile la combustibil prost (ca orice CR), si probleme la unele cu turbina, din cauza conductei de ulei cu filtru incorporat, care se infunda.
Altceva nu stiu, inca.
Nu sunt posesorul acestor modele. Cu toate acestea, mici sfaturi:
Dacă ai prieteni sau cunoscuți (vecini, persoane care le cunoști) care dețin aceste mașini, cu siguranță trebuie să îți dea anumite informații.
Din câte știu eu, modelul 2.0 de la Golf are, în cazul unor șoferi, probleme mai mari în comparație cu versiunea 1.9
De cele mai multe ori, starea mașinii este cea care contează (kilometrajul poate este măsluit, dar ținuta de drum, caroseria, anumite aspecte printre care și interiorul dau informații prețioase).
Dacă nu sunt disponibile în orașul tău sau nu sunt în țară și este imposibilă proba, trebuie să ai o siguranță că mașina respectivă este una bună.
Cu siguranță există și alte modele, de la alți producători, în cazul în care ai prin zonă persoane care vând mașini (persoane de încredere, nu cei care fac din înșelătorii o afacere).
Masina o v-a cumpara bunicul meu din Germania, venind cu ea pe roti. Nu cred ca v-a avea defecte ascunse.
Passatb6 întreabă: