| xRaffy a întrebat:

Hei! De data asta dilema cu una din mașini. Bujii înțepenite și risc sa se rupă dacă le forțez la desfacere? Am încercat eu cu mecanicul diferite trucuri și niciun rezultat. Ce pot face în cazul asta? Ma pregătesc de desfăcut motor?

16 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Cauti un mecanic priceput sau schimbi masina.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Lasi bujia in balta de WD40 (sau alt degripant, poate cel de la Ravenol).
2. Inainte de a incerca extragerea, plimbi masina 20km, sa fie incalzita bine
3. Pui cheia cu prelungitor lung elastic, dai spray in abundenta pe bujie, si tii in tensiune (prelungitorul arcuit, fara socuri, fara sa intreci masura). A doua persoana poate bate usor in cheie, deasupra bujiei.
Daca tot nu isi da drumul, sau se rupe, apelezi la un meserias care extrage bujii rupte, si aia e.

| xRaffy explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am încercat și cu spray și încălzită bine mașina și tot nu s-au putut desface dar asta ca să bați puțin deasupra nu am încercat.

| zilog a răspuns (pentru xRaffy):

OAMENII ĂIA LA CARE TE TRIMIT EU CNC-URI CU LASER au freze au strunguri au tot felul de scule extraordinar de performate care îți fac treba la nivel de micron șî îți și garantează treaba făcută își asumă răspunderea îți dau ei în scris că o să iasa
sunt doar ingineri nu ciobani
nu e picatura de ulei sau de mizerie
arata ca in farmacie la ei
impecabil si
nici oamenii nu sunt plini de vasilina ci la cămașa iar alezările se execută cu mașini unelte cu comandă numerică asistate de computer
nu ciobani cu dalta și ciocanul

| zilog a răspuns (pentru xRaffy):

Hai să îți spun soluția ciobănească pentru daă nu vrei să ti-o opereze un neuro chirurg
asta înseamnă că vrei să te opereze vrăjitoarea satului

se sudează 2 electrozi de bucata de metal ce trebuie sa fie desfacuta si se loveste in ei incet in cet până când incepe să se desfileteze puțin câte puțin
MAI GÂNDEȘTE-TE ȘI TU LA CE ȚI-AR FOLOSI SĂ ÎNCĂLZEȘTI!?
TU AI FOST PE LA LECȚIILE DE FIZICĂ ÎN CLASA A 7 A?
Ce se întâmplă cu metalele pe care le încălzești?
SE DILATĂ!
asta înseamnă că îșî vor mări volumul spațiul ocupat
și acum logic de ce ar vrea să se desfileteze mai ușor daca tu le-ai strâns mai bine le-ai înțepenit mai bine

poți să torni azot lichid
sau sa cuati un congelator mare unde să intri cu mașina
sau sa pui ghiață carbounica atat de multa în cât să răceasca bucata aia de material sub 0 grade celsius
pentru ca atunci materialele se contracta ceea ce facilizeaza desfiletarea
logic nu!?

| zilog a răspuns (pentru xRaffy):

Ca să îți arat că sunt deștept mai deștept de cât toți mâncătorii de cacauă care pă muscă pe miune de părțile mai cărnoase.
ar mai exista și soluția să dai capacul ăla jos și să mergi in curte la semănătoarea și să întrebi unde taie metale cu jet de apa
și îți poate tăia fără să atinga alt ceva împlus doar bucata de metal pe care doresti sa o elimini
sau îti poate face un șanfren în ea înașa fel în cât să poți încerca să desfiletezi cu surubelniță dreapta

ca să nu mai vorbesc de brațe robotice care pot să taie cu un burghiu de exemplu sirona dental pe strada vulturilui aproape de rondul de la alba Iulia in Bucuresti au aceta tehnologie in cat pot sa taie materiale cu precizie de 5 microni
sirona dental Bucuresti vulturului

sau tehnicienii dentari au freze care pot sculpta si iti pot creea 2 garuele filetate pe interior in bucata de material pe care o doresti sa fie desfiletata si infiletezi acolo 2 suruburi si desfiletezi

sunt mii de soluții doar să fie rece nu cald
pentru că la căldură metalele se dilată
dar sa nu crezi că vreau să te jignesc cu ceva
pentru ca mi-am dat seama că cu cât oameni au lipsit de la școală mai mult cu atât au făcut bani mai mulți
eu am 2 facultăți cursuri in Grecia America 5 ani Elveția Si Scoli și specializări postuniversitare în românia de la inginer proiectare sisteme securitate
foc incendiu fum alarme, case de bani și montator nu doar proiectat
apoi mai sunt si electronist și electriciam și pneumatist, si hidraulist și electromecanic, nici eu nu mai știu câte diplome și cursuri nu am mai făcut
am făcut până și scoala post-liceala de asistent medical inainte de facutatea de roboti industriali
am facut si curs de inspector resurse umane
porcoi de scoli
DAR MI-AM DAT SEAMA CA OAMENII ĂȘTIA TREBUESC RESPECTAȚI
PT CĂ VOI AȚI ȘTIUT SĂ FACEȚI BANI

LA MINE NU PREA TRAG BANII! mai ales în ultimii 2 ani munca în zadar, toti ar verea să le muncesc câte ceva dar să nu plătescă dacă s-ar putea să le fac gratis așa pe aplauze

Tot respectul din partea mea că ați putut să vă luați acestă mașină
pentru că eu nu îmi permit.

si vă rog să nu vă supărați pe mine așa sunt eu mai zeflemist

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru zilog):

Am doua intrebari:
1. Care se dilata/contracta mai mult, chiulasa din fonta SAU aluminiu (ca nu s-a precizat), ori bujia din otel?
2. Ce sa sudezi de bujie, cand ea se rupe de obicei pe la mijloc, in gaura?

Mi-e greu sa nu comentez despre inginerii tai la camasa; am lucrat cu multi, si am tras concluzia ca sunt prosti-canal, in medie. Nu stiu sa tina o cheie in mana, si nici teoretic nu stiu pe ce planeta sunt.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru zilog):

Si inca un lucru... Daca tot delirezi in tehnici complicate: intr-un service auto ai doi agenti de racire rapizi, pentru o piesa incinsa.
1. apa
2. aerul comprimat

Daca ai incalzit un motor, si vrei sa racesti o piesa (pentru a se contracta), o sufli cu aer comprimat, sau pui niste apa rece/la temperatura camerei.
Nu mai delira cu practicile tale industriale-NASA, ca mecanica e 1+1=2. Masinile sunt facute sa fie depanate usor, fara frigidere de abator, nitrogen, si ce mai spuneai tu pe aici.
Ai pastrat o linie ok, dar se vede ca totul e la modul teoretic, si n-ai treaba cu domeniul. Incearca sa postezi mai scurt si la obiect, doar unde te ajuta experienta.

| zilog a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu tți-am spus să ți-o fac eu ci sunt sigut că oamenii ăia la care te tot trimit eu îți rezolvă problema chiar și dacă ai distrus filetul au soluții că i-am întrebat eu despre rezlvarea respectivă că infiletase cineva o bujie strâmb și doream să aflu înainte să o extragă ce se va întâmpla dacă nu se mai poate repara acel filet si mi-au povestit ca estista mai multe soluții printre care să facă o bucșa cu filet pe interior... dar au reușit să o scoata și î-lau curățat acel filet de câteva ori și i-au spus că a scăpat doar puțin uzat dar mai merge că nu e grav. si omul a mai mers inca 200000 Km de atunci pana cand s-a saturat de masina aia si adat-o la fiare vechi

| zilog a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Adevărat! și eu am întâlnit fenomenul acesta, bunicul meu proiecta motoare de avioane armament... incerca motoare de avioane așa că avea curtea un mare atelier mecanic cu strung raboteze bormasini menghine chestii mai făcea câte ceva și pe acasă mecanic pentru societatea civilă mai îi ajuta cu injectoare si carburatoare extrem de complexe pentru silozuri de cereale fabrici de bâine multă mecanică pe la tot felul de fabrici care îmbutelia baxa câtărea... mecanica fină, baiatul lui si-a făcut service de ceasuri mecanică fină, Tatăl meu făcea automatizări indrustriale.
Si încă un unchi repara mașini aututurisme și motociclete
așa că toți m-au luat de mici copil să fiu pe lângă ei că îmi și plăcea. am ajuns să invăt electronică electrică și ceva mecanică până la schimbarea de secmenți, am avut motorete motociclete, mobore minimobre, hoinar yahmaha... am participat la curse de carturi si motocros asta inseamnă că s-a luat la mine ceva mecanica, apoi am făcut școală profesională de mecanic tinichigiu vospitor auto, apoi am făcut liceu de electronică dar în paralel cu școala profesionala am lucrat la JVC SONY AKAI HISENSE BECO service garanții reparam plăci electronice televizoare si electrocasnice.
și când eu terminasem colegiu adica liceul de electronică AM DESCOPERIT INGINGERI CARE NU ȘTIAU NICI CÂTĂ ELECTRONICĂ ȘTIAM EU ( eu aveam norma de să repar 5 televizoare / zi obligatoiu) si veneau ingineri cu facultate care nu reparau un televizor in 5 zile, apoi am intrat la facutate la roboti industriali dar lucram in paralel la o firam de automatizari industriale foarte mare care face service-ul si pe la rafinarii...
si eu reparam de la statii de epurare statii de clorinare masini de baxat ambalat imbuteliat, placi electronice, module electronice, creeam proiectam executam solutii tehnice customizate conform necesității stațiilor de bettoane balastierelor FNC-urilor silozurilor de cereale, fermelor de pui sortare ouă inscriptonare baxare infăsurare etichetare, mai montam si sisteme de alarma complete cu incendiu efractie... lucruri complicate, setam cetrale telefonice, fabricam module prototip cu procesoare PIC ATMEL ATMEGA ZILOG fpga ffpga altera...
Si se cheam că eu eram tehnician dar știam să fac ceva cu mâna mea
și venea câte un inginer să îmi spună mie despre un generator electric de mare capacitate de 800 amperi / faza care costase 2 milioane de euro vorbea doar prostii
asa ca eu desfaceam acele invertoare sau acele generatoare electrice de la tripp-lite si le servisam in perioada de garantie si ele ramaneau in continuare in perioada de garantie pentru ca erau service autorizat reprezentata in Romania si Delta electronic si Gamatronic din isarael, asa ca eu eram omul care imi bagam mainile pe baxza experientei de la motociclete bmw Ij simson...
si reparam generatoarele, mergeam cu chiuloasa la verificat sa vad daca mai are compresie sa o alezeze sa o indrepte sa pot sa ii pun o garnitura noua si venea cate un inginer HANDICAPAT MINTAL CARE LUA JMIRGHELUL ALA MARE SI MI-A DAT PE INTERIORUL PISTOANELOR CU JMIRGHEL DINALA CEL MAI ZGRUMȚUROS CU PTUTINTA cred ca cu densitate 100 ca de constructii pentru scanduri
asa ca mi-a stricat inginerul pistonul la umplut de zgarieturi
apoi a trebuit sa il alezeze din nou sa ii fabrice segmenti la comanda special pentru noua cota si inginerul sa minuat cum am rezolvat eu problema pentru ca el nu mai avea nici o idee, apoi alti ingineri trebuiau sa faca din relee sa fabrice o schema electrica
cand iese omul pe o usa daca nu a dat cu cartela sa sune o alarma dar daca omul a dat cu cartela sa nu mai sune acea alarma
si nu au fost instare 4 ingineri care terminasera facutate de electonica sa conceapa o schema cu 6 relee
si le-am desenat-o eu in 7 feluri diferite, in alta zi alti ingineri le trebuia o tensiune de 500v 600v curent continu sa aprinda niste tuburi uv care consumau maxim 0. 08Amperi asa ca sau chinuit ei 2 saptamani sa gasesca bobinatori sa le fabrice transformator care sa scoata transformatorul direct continu dobitoci
eu cred ca facutatea prosteste oamenii
si am venit eu si le-am facut cu 2 diode 1n4007 si 2 condesatori de 800v si 16uF un ricator de tensiune direct din priza,
si de multe ori am avut de aface cu ingineri dobitoci
vandusem un ups la o televiziune ticksoov de pe fabrica de glucoza cumparat din israel cu 1 milion de euro si dupa ce l-am motat eu in momentul in care ne ceream manii pe treba facuta
cei de la televiziunea respectiva au spus sa le facem si o automatizare să dea shutdown la toae calculatoarele si la toate serverele inainte sa se termine bateria la acel generator electric
si dobitocii de inginer 10 sau chinuit si nu stiau cum sa faca sasa ceva
pe cand eu am legat cablu de seriala la server-ul lor de domeniu apoi am facut un mic script care asculta seriala si trimetea la toate calculatoarele instructiuni din line de comanda sa shutdown,
in alt caz cumparasem o centrala telefonica de 500 000 euro de la o firma am uitat cum se cheama pe langa oraselul copiilor
si am vandut-o cu 1 milion de euro l a o firma din botosani
HI PATH 4000 DE LA SIMENS
si aveam ingineri care se chinuiau de 3 saptamani sa o seteze si nu reuise sa dea prin ea nici macar 1 telefon
si eu in 48 ore am reusit sa o fac sa poaa sa aloce prin docsys umts si cmts
telefonie internet televiziune
pe udp MAC MTA la modemurile din casa oamenilor
in functie de ce au cumparat fiecare le-am facut si interfata frumoasa cu php sa poata sa vada fiecare contract in parte ce a cumparat cati MB pe upload cati pe download
sa vada ce IP de clasa interna au sau daca omul a cumparat si telefonie si IP REAL sa vada ce ip-uri mai au libere reale pe care le poate aloca pe mta-ul respectiv in funtie de contract,
le-am facut si porogram sa stie daca l-a sunat pe omul ala sa ii spuna ca se va deplasa o echipa din subordinea sa se duca sa ii faca instalarea, sa vada statusul instalarii daca merge daca a fost facuta daca are link,
sa poata aloca telefonie pbx
am muncit 48 ore si am facut ce nu au reusit sa faca 10 ingineri in 3 saptamani.
asa ca stiu ca tehicienii stiu mai multe de cat inginerii in multe cazuri pentru ca inginerii sunt tocilarii aia cu capul mare care au reusit sa invete matematici paranoice si abstracte care nu au nici o legatura cu realitatea.
pana la urma am facut si eu 2 facutati pentru ca imi trebuiau diplomele nu ca as sti acum ceva implus fata de ceea ce as fi stiut inainte sa fac vreo facultae
de multe ori eu lucrand zilic la o firma care fabrica coronite dentare cu cnc-curi CAD CAM cu abatere de 5 microni cnc-uri pe 5 axe
de 40 000 euro bucata
eu stiam mai multa tehnologie de cat stiau profesorii de la facutate
prin prisma faptului ca eram constrans sa fac lucrurile sa mearga.

ACUM AM PLECAT DIN ROMÂNIA CEEA CE RECOMAND TUTUROR TEHNICIENILOR
TUTUTOR INGINERILOR
SA FUGA DE PE CORABIA CARE SE SCUFUNDA
inaiunte sa se scufunde cu ei acolo

IN ACEST MOMENT ALTE TARI NU RECUNOSC LEII ROMANNESTI
DACA ERAM O TARA VALOROASA SI BANKNOTA NOASTRA AVEA VRE-O VALOARE

eu sunt in Anglia am 1 sac de lei romanesti si pot sa ma sterg cu ei in partea dorsala
pentru ca aici nu ai ce sa faci cu leii


ba chiar in elvetia am dat 1000 lei pe 400 lei cum ar veni
adica mi-au dat franci elvetieni in valoare de 400 lei pe 1000 lei
ca sa intelegeti cel mai usor si asta dupa foarte mari cautari pentru ca doar in geneva la o singura casa de schimb valutar primeste lei

PENTRU CEI CE NU INTELEG LA SCHIMB PE 1000 LEI AM PRIMIT 356.50 CHF

ce fel de țară avem daca banii nostri nu au nici o valoare!

din cauza inginerilor romani eu ma chinui acum in Anglia pentru ca degeaba am eu 2 facultati ca astia inca ma pun sa mai dau 2 examene ca sa pot muci ca electrician nu ca inginer pentru NVQ4

ma pun sa dau un examen de protectia muncii CSCS SI ECS
pentru ca nu mai au incrdere in romani
pentru ca multi si-au cumparat diplomele


eu propun sa se introduca din nou pendeapsa cu moartea si sa fie arsi pe rug in piata publica toti cei ce fac Romania de ras in strainatate!

de exemplu inginerii care nu isi cunosc meseria
su daca sunt prinsi in Romania ca nu isi cunosc meseria sa faca macar 1 an de puscarie
si 1 an sa mearga in haine tarcate pe strada

| zilog a răspuns:

Https://www.pro-gaz.ro/
îți garantez că sunt cei mai buni de pe planetă la treaba asta!
îti dau eu toți banii înapoi de benzină dacă nu au cum să te ajute si tu te duci azi la ei!

| nicu991 a răspuns (pentru zilog):

Tu cam dai raspunsuri paralele cu problemele expuse de utilizatori pe site.
Initiatorul vorbeste de eventuale probleme cu bujiile si tu-i recomanzi un service care monteaza instalatii GPL. rolling on the floor

| zilog a răspuns (pentru nicu991):

Tu nu ai nici un pic de cultura!
nu intelegi ca acel service lucreaza cu oameni super calificati care taie din chuloasa care infig injectoare in chiuloasa
care au scule bosh
daca nu ai fi asa de sno ai intra pe acel site sa vezi ce tehnologie stiintifico fantastica au oamenii aia
cat de bine sunt dotati
cu ce scule
ce adreditari inainte sa mananci rahat

| nicu991 a răspuns (pentru zilog):

Esti mai destept decat parchetul pe care calci.
Am citit foarte bine pe site-ul lor si fix asta fac, montaje si mentenanta pentru sisteme GPL.
Daca le faci reclama e problema ta, dar vino cu argumente concludente referitoare la tipul lor de activitate care nu este mentionat pe site, nu cu propozitii incerte si pline de greseli de ortografie sau jigniri la adresa mea.

| zilog a răspuns (pentru nicu991):

Nu sunt lift ca să mă cobor la nivelul tău!
Ce reclama la ce crezi ca e service-ul meu si m-ar imbogati pe mine 1 singur client daca ar fi service-ul meu!
Tu nu înțelegi ca acei oameni au cultura cunoștințele abilitățile și sculele necesare pentru a aborda prbolbeme atâdt de complexe!
Dacă ei au curaj să dea găuri in motoarele mașinilor de sute de mii de euro și își asumă acestă responsabilitate nu îți dai seama ce înseamna BOȘH reprezentață scule tot ce trebuie bosh.
oamenii ăia chiar au experiență nu le fac eu recalama.

nu vreau să spun ca tu ești mult prea incult ca să poți să înțelegi asemenea lucruri

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru zilog):

Da, si zugravul meu foloseste multe scule bosh. Unele sunt chiar Bosch. Iese treaba tipla, nici n-ai zice ca are doar 6 clase.