În prezent, vehiculul istoric în România reprezintă vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiții:
– A fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urma cu cel puțin 30 de ani;
– Tipul său specific – astfel cum este definit în legislația UE sau în legislația națională, după caz nu se mai află în producție;
– Este bine întreținut şi menținut în starea sa inițială şi nu a suferit nicio modificare substanțială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
– Deține un atestat de vehicul istoric emis de către autoritatea națională a FIVA în România, Retromobil Club România.[3]
Retromobil Club România documentează criteriile şi procedura eliberării atestatului de vehicul istoric şi menține o evidență informatică a atestatelor eliberate.
Pentru vehiculele istorice, RAR (Registrul Auto Roman) eliberează CIV (Cartea de Identitate a Vehiculului) dacă vehiculul deține un atestat de vehicul istoric şi dacă acesta corespunde din punct de vedere tehnic. În aprecierea stării tehnice se au în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculări a vehiculului sau se are în vedere anul de fabricație al vehiculului dacă data primei înmatriculări nu este cunoscută. Dacă sunt îndeplinite aceste condiții – RAR eliberează CIV-ul cu mențiunea "vehicul istoric" sau, după caz, procedează la efectuarea mențiunii "vehicul istoric" în CIV –urile eliberate pentru autovehiculele deja înmatriculate în România.
In Spania era la 20 de ani numai ca aia nu-s in stare sa le pastreze nici 10 cum trebuie.
O masina veche mananca multa benzina asa ca nu faci nici un drac scapi de impozit si dai de consum mare miros urat, si masina fiind foarte veche se defecteaza des
Degeaba e istoric daca nu e dintr-o serie lunga sau care s-a remarcat cu ceva. Dacia 1300 ar fi un vehicul istoric peste dojde ani mirobolant
Da... adevarat... dar mie mi plav masinile foarte mult in general... alea vechi si mai mult, deci eu n am nicio problema sa bag bani multi in masina