1. Nu sta sa inveti din cartea aia ca te ia plictiseala si nici nu te ajuta. Pune-te si fa chestionare.Hai sa-ti dau si un exemplu tu din carte inveti regulile dar cum ar fi ca intr-un loc unde nu sunt semne se da prioritate de dreapta.Dar daca faci chestionarele si sa zicem ca n-ai o treaba la inceput nu faci una corecta daca incepi sa faci in fiecare zi iti ramane in cap informatia.Eu la inceput nu stiam nimic m-am apucat cu 5 luni inainte si faceam de distractie.Intra pe scoala rutiera si dai pe mediul de invatare asa am facut si eu.Mediu de invatare cuprinde toate intrebarile.Eu faceam asa imi puneam playlistu de muzica si incepeam tata si faceam pana ma lua plictiseala faceam 300-400 o lasam asa mai incepeam mai tarziu.Si tot asa am facut pana am memorat intrebarile si nu le memoram ca la romana adica ca prostu si dupa uitam, nu, le memoram pentru ca si intelegeam.Mai ales ca acolo la mediul de invatare daca gresesti raspunsu iti arata jos o animatie care iti explic de ce e asa si de ce nu e ca tine.
Trebuie să știi legislația și punerea în practică.
Am avut emoții, până când am aflat că am picat cu un șpăgar împuțit, dar un apropiat a fost pe fază, și a plătit pentru mine.
SEMNELE DE CIRCULAȚIE. Alea sunt baza și primele pe care trebuie să le recunoști măcar, în primă fază, până urci pentru prima dată pe mașinuța școlii. Apoi restul înveți din mers și pe parcurs. Asta dacă ai o viață pe fugă și nu ai timp să înveți așa sistematic și tot. Dacă ai timp, ia cartea aia, apucă-te citește măcar de două ori fiecare capitol, dar clar indicatoarele sunt baza și prioritatea de trecere, și ordinea respectării semnalelor rutiere.
Adică prima formă de semnalizare, care le șterge pe toate celelalte sunt semnalizările polițiștilor Când ei ridică mâna, pică semafor, indicator tot. Le înveți semnalele și te conformezi în trafic, dpmdv sunt cele mai ale dracu, eu nici azi nu le știu și nu le pot pricepe. Dar noroc că la ce oraș sătuc am eu, rareori se fac semnalizări prin polițiști.
Apoi dacă nu e poliția cu mâinile și bastoanele, se respectă semafoarele. Ele primele. Dacă spre exemplu la o intersecție ai semafor funcțional dar și un Stop, respecti culoarea semaforului, de stop te faci că plouă ori că nu-l vezi. Asta cred că știi și tu (la roșu stai/la verde treci).
Ai grijă la semaforul galben intermitent(pâlpâitor-care se stinge și se aprinde non-stop și nu mai există altă culoare) atunci respecți indicatoarele și respecți și regula semaforului galben intermitent, aia sună cam așa (intri cu atenție în intersecție, dar acorzi prioritate pietonului, dacă spre exemplu ai o trecere de pietoni și pe acolo trece un pieton, ori ai stop sau cedează și trebuie să i lași pe cei de pe drumul cu prioritatea să treacă îi lași să treacă și când ai liber la trecut, treci.
Apoi sunt indicatoarele și semnele rutiere. La ele faci ceea ce-ți cer ele. De obicei ai să observi că la trecerile semaforizate sunt și câte un Stop, pe ăla îl respecți doar când semaforul nu funcționează. Ți-am explicat mai sus ce și cum.
Semnele de prioritate sunt :
Drum cu prioritate-rombul galben (când îl vezi te duci drept ca o săgeată, dacă vrei tu pentru precauția ta, te mai poți uita stânga dreapta pe la intersecțiile pe lângă care treci, deoarece unii mai bazați și țicniți se mai bagă tăindu-ți calea, crezând că au timp, dar uneori așa se mai întâmplă și neprevăzute).
Stop-cercul roșu (la el mori cu piciorul pe frână și nu treci decât după ce te-ai asigurat stânga dreapta-tot aici ai grijă dacă tu virezi stânga și cel opus ție virează dreapta, el având de obicei tot un stop sau cedează, el are prioritate față de tine, tu virând stânga pierzi prioritatea, el făcând dreapta trece înaintea ta).
Cedează trecerea-triunghiul cu vârful în jos (la el aplici tot ce am spus și la Stop, dar aici poți să intri ușor în intersecție și când simți că mașinile sunt departe, mai te poți băga să treci).
Semnalizarea trecerilor de pietoni aia nu mai spun cum arată că toți știu la aia oferi trecerea pietonilor. Dacă spre exemplu, ai o șosea cu mai multe benzi de mers, și ăla a trecut de jumătatea ta de drum, adică nu mai ai cum să dai peste el, te duci, treci, deoarece trebuie să fluidifici și traficul, însă la examen nu te sfătuiesc totuși să faci asta, deoarece e examen, ok?
Mai e un semn la unele semafoare care deși el poate fi roșu, dar are o săgeată pâlpâitoare verde, în permanență, ăla îți spune că ai voie să treci chiar și dacă el e roșu, dar doar dacă pe sensul unde vrei tu să ajungi, nu trec mașini sau pietoni, dacă trec tu aștepți totuși până oricum se va face verde pe semaforul tău.
Mai sunt semafoare special pentru fiecare bandă sau sens de mers. Alea sunt cu săgeți, deci ai mare grijă la alea să nu te păcălești. Dacă spre exemplu vrei să faci stânga și acolo ai amplasat sus un semafor cu săgeată spre stânga dar el e roșu, tu stai până se face verde, chiar dacă ăla de lângă tine, care de obicei arată pentru înainte și dreapta arată verde și restul trec. Nu te păcăli cu alea.
Mai e sensul giratoriu, care regula sună cam așa Tot ce e în sens are prioritate de trecere, tot ce e în afara lui, așteaptă ca cei din sens să-și efectueze drumul. Aici intri în sens doar cu semnal stânga și ieși din sens cu semnal dreapta. Dacă te învârți în sens, lași tot timpul ăla cât faci cercul semnal stânga. Însă dpmdv ăsta este cel mai nenorocit. Niciodată nu știi exact, concret 100% când cineva chiar se află în sens și altcineva doar a intrat, deci atenție mare și ochii cât cepele, deoarece sensul giratoriu este un pic cam interpretabil și deși are reguli clare, te cam lasă să apreciezi tu, când să intri în sens.
anonim_4396 întreabă: