Pentru primul rând de numere roşii, nu e obligatoriu să treci pe la RAR, dacă nu au trecut 30 zile de la data în care maşina a intrat in ţară.
Daca cele 30 zile au trecut, eşti obligat să mergi la RAR pentru autentificare şi ITP, şi carte de România şi ce-ţi mai fac ei acolo.
Daca maşina e veche, s-ar putea să nu ai număr de omologare europeană, ceea ce te va costa. Mai precis, vei lăsa cam 850 lei la RAR. Dacă ai numărul de omologare, le vei lăsa „doar" 420 de lei.
Mai departe, mergi la un birou de acte, unde ţi se va spune ce taxe trebuie să plăteşti (primărie, CEC, etc), ţi se va întocmi dosarul cu care te prezinţi la ghişeu. Acolo vei mai plăti încă 40 lei pentru numere, care se ridică, de obicei, pe loc.
E oarecum scurtată „povestea", e mult de umblat şi destui bani de cheltuit.
Prima dată, a doua şi a treia oară costă cam la fel, ai aceleaşi taxe de plătit, pentru numerele în sine. CIV de România iţi trebuie oricum, ITP la fel, şi ce-o mai fi.
PS: Am uitat de asigurare, iţi trebuie asigurare chiar şi în luna/lunile în care circuli cu numerele roşii. De obicei, o poţi face tot acolo unde faci dosarul pentru numerele roşii/înmatriculare.
Baftă!