Realizezi ca ala a făcut un bine mașinii mergând mai turat cu ea mai ales la drum întins. A mai curățat un injector, o supapa de la egr, un filtru de particule. Te mai interesezi puțin și afli ca motoarele diesel moderne mai ales sunt mai mult decât ok la 3000 ture. E chiar recomandata sa ii dai blana din când în când.
După ce realizezi toate astea... O sa îți treacă nervii.
Opelul meu, abia dupa 3000 isi foloseste turbina cum trebuie. Si e tot diesel.
Sa schimbi la 4000 cu un diesel e foarte ok, atingi parametri optimi pentru o buna functionare, fara surprize de la EGR, turbina si DPF (daca are).
Intr-adevar, un condus normal e cu mers constant undeva intre 1800 si 2500 rpm pe drum drept, dar demarajele si urcarile sunt foarte ok la 3000rpm, cu schimbat la 4000.
Daca vrei "sa faci ceva", discuta cu tipul ala despre turatiile optime, poate asa vei sti ce are in cap.
PS: Daca masina voastra are filtru de particule (DPF), condusul tipului ala e aur pentru ea. Mai activezi si o regenerare la plecare, si e perfect.
La diesel nu problemă la turațiile astea.
Mai vb cu taicatu, explică i ce și cum, că ru n.ai ce să faci.
Desenează, rezolvă un cub rubik, fă origami, joacă-te pe telefon, ascultă muzică în căști. Orice îți distrage atenția.
Ai auzit vreodata de expresia "a desfundat masina'?
Eu zic sa mai ii dea masina, pana la urma tu crezi ca stii sa conduci.
Daca citesti manualul nu inseamna ca stii sa conduci masina