Depinde cat de ieftina.
O duci la un service bun, pentru diagnoza + inspectie motor, poate un mic test drive facut de un angajat de acolo, si inspectie pe elevator (stare caroserie, suduri, stare piese, scurgeri, etc).
Cu tot cu testul asta, te poti trezi, de exemplu, ca la 2 saptamani de la cumparare, se consuma un aditiv din motor (folosit de samsari ca sa ascunda uzura), iar motorul incepe sa scape compresie, sa manance ulei, sa bata.
Sau sa se strice vreo piesa care nu poate fi evaluata inainte (volanta, injectie, electronica).
Masinile sh sunt mereu un joc de noroc. Un prieten a fost cu un mecanic "bun" (renumit), i-a dat 100euro ca sa mearga cu el in targ, si a cumparat o masina atat de buna, incat la 2 saptamani s-a spart cutia, volanta era varza, dupa reparatie s-a rupt o planetara, iar cand am condus-o eu prima oara (amator), am realizat ca e un cazan de vreo 500. 000km, care si-a pierdut vreo 20% din putere. Dupa nici 1000km, au inceput sa bata aproape toate articulatiile.
Stiu doar ca nu e bine sa mergi la un mecanic recomandat de cel care o vinde. Pot fi mana in mana.