anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Help! iar problema cu fum albastru la masina diesel.
am un megane 1.5 dci 105 cp
si tot imi scoate fum albastru :@:@
astazi a venit un pr cu masina mea si cand a dat in spate nimic
am zis hiuu. (de obicei scotea la marcsarier)
si dupa a dat 1-a si a turato un pic deci un pic de tot
na trecut de 2500 de turatii
si fumul albastru (doar un puf micut)s-a vazut tocmai la 1 sau 2 m de masina!
si dupa a scos un gaz dar putin sa mirosit 5 secunde si nu era mult
dar nu mirosea ca ala de la rece
si nici a ulei ars sau a motorina arsa
nu stiu era un gaz diferit :l
ce ziceti sa ignor problema?
in bord la nivel ulei scrie :Oil level corect sau ceva de genu
si daca tot am vazut ca scotea fum albastru (scotea doar deschis!)m-am uitat eu la nivelul de la ulei sa fiu sigur si era bun!
masina are 66.000 km/h deci nu trebuie sa fie de la setul de motor! apropo semeringurile de la supape sunt in regula!

sa ignor problema asta?
ca multi mi-au zis ca nu e grava
daca scoate un puf de fum albastru si putine gaze nu e nimic! dao dracu ca merge!
si asa e nu misa aprins niciodata cheita
niciodata n-am tinuto la blana cu cruzime!

sa ignor problema?
dau funda!

4 răspunsuri:
| Mozurov a răspuns:

Poti sa o ignori. Fumul albastru inseamna ca ai probleme cu uleiul (chiar daca iti spunea la bord ca nu ai, poate ca a patruns apa in baia de ulei).Dar merge fara probleme si asa.

| CHANELno5 a răspuns:

Fumul albastru e urmarea unui consum mai mare de ulei. E o problema la motor, probabil.Treci pe la un service auto big grin

| anonim_4396 explică (pentru CHANELno5):

Nauzi ca am verificat eu personal uleiul si e bun?

| CHANELno5 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ok,nu spun ca nu ai tu cunostinte legate de mecanica, dar totusi cum ti-ai dat tu seama ca e bun uleiul?
Spre exemplu, uite ce ne spune un site :
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje