| FlorinCiokan a întrebat:

Hey! Am un Vito din 2000, Vreau raspunsuri doar de la cei care chiar se pricep! E cumparat recent si am 2 nelamuriri despre motor. Cand il am ambalez pana in 4-5000 de ture scoate fum negru nu incontinuu dar scoate. E normal? Si la pornire, nu porneste la sfert de cheie, invarte motoru de 2-4 ori si dupa aia porneste. E normal? Multumesc!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E motor destul de vechi, ar fi destul de costisitor sa il faci sa mearga perfect, fara fum.
Iar daca scoate fum la turatii ridicate, cand il accelerezi brusc, ar putea fi de fapt funinginea depusa in turbina si pe evacuare. Daca scoate in continuare, inseamna ca totusi produce prea mult fum, dar cum ziceam, la o masina din 2000 nu m-as stresa pe chestia asta.
Pornirea lunga n-as considera-o nici pe ea o problama; masinile diesel care ajung la noi in Romania, au de multe ori peste 400. 000km, iar astfel de simptome sunt intalnite la toate. Nu poti avea pretentia sa functioneze ca o masina noua, la varsta asta.
Cat timp ai consum, putere, mers regulat si gaze in standarde, ai un motor ok.
Eu circul mult cu un Focus din 2002, 1.8 TDCI care aparent are 290. 000km reali. Totul e ok, dar nu imi place cum porneste. Incepe sa porneasca de la prima rotatie a motorului, insa nu porneste cu toate pistoanele odata, ci progresiv...

2 răspunsuri:
| TrăieşteClipa a răspuns:

Am printre altele un W202 cu motor 2, 2 are cam 600.000 km.
Nu scoate fum si porneste la sfert chiar si la -20C si nu consuma gram de ulei.
Pot fi mai multe probleme. Fumul negru nu inseamna uzura motorului ci doar motorina nearsa. Poate fi un injector dereglat sau alte cauze marunte. Pornirea greoaie se poate datora unei bujii incandescente arse in cele mai dese cazuri.
Inlocuieste-i filtrul de aer si controleza-i bujiile incandescente.
Scoti fisa care intra in releul de bujii si le poti masura apoi pe fiecare in parte.

| Bobyarbbb a răspuns:

Daca e diesel poti sa o dai la dezmembrari daca scotea fum alb puteai sa ii bagi un aditiv