Tu ce zici, e mai complicat sa conduci cu 3 pedale si 2 picioare, decat cu 2 pedale, ambele destinate aceluiasi picior?
Automata face treaba in locul tau, dar daca debia ai pupat colacul si deja fugi de ambreaj, gandeste-te bine, ca n-ai sa mai inveti in veci sa conduci o manuala, daca treci pe automata, lucru care mie mi se pare trist. Ca si cum ai merge cu bicicleta la 20 de ani, inca cu roti ajutatoare...
Romania nu e o tara pentru masinile automate, dar daca asta ti se pare singura solutie, nu e nici o tragedie. In state abia daca gasesti un sfert din masini cu cutii manuale. Insa ei isi permit consumul mai mare al automatelor, si folosesc motoare mult mai mari decat avem noi pe aici, de aia se descurca fara probleme cu automate. Un motor sub 2.0, pe o caroserie de la 1.3t in sus, deja nu mai e potrivit in orice situatie, daca are cutie automata.
Si inca un lucru, daca vrei cutie automata e obligatoriu sa ai si un sistem eficient de control al tractiunii.
P.S.: Oricat de sofer m-as crede, si cat de impotriva cutiilor automate sunt, masina mea de vis e un E-klasse de la 2.5 in sus, diesel, cu cutie automata. Chiar daca e o masina pe care o conduce orice blonda, e singura automata, cu tractiune spate, care mi-a dat incredere deplina. Nu e masina de nebunii, e pur si simplu o masina gandita pentru confortul pasagerilor, mi se pare perfecta. Asadar, daca iti permiti, o masina premium cu cutie automata nu e deloc o alegere "stangace".
Da se conduce mai usor, dar trebuie sa ai putina mai multa atentie, in unele cazuri sunt mai periculoase masinile cu cutie automata.
Ma refer atunci cand nu ai experienta pe cutie automata pot interveni unele situatii in care sa nu stii cum sa o "opresti".
Daca retin bine i s-a intamplat unui posesor de masina cu cutie automata sa ii se blocheze acceleratia in mers la viteze de peste 100km pe autostrada iar daca nu ai experienta pe cutie automata s-ar putea sa nu mai ai o a2a sansa in astfel de situatii.Mai erau cateva situatii pe care nu le mai retin acum.
Ceea ce vreau sa spun e ca daca iti iei masina cu cutie automata pana te obisnuiesti cu ea sa reduci putin viteza.
Ce întrebare e asta si ce sofer esti tu, când abia ti-ai luat permisul si ai probleme cu ambreiajul? Normal ca se conduce mai usor sau e greu sa muti de pe N in D sau P in R etc?
anonim_4396 întreabă: