Nu se strica brusc, adica nu poti spune ca ai bagat masina in service din cauza asta.
Insa uzura formata de un sofer incepator, care face greseli de acest gen, e mai mare decat uzura normala a unei masini, la un sofer mediu ca experienta.
La masinile conduse de incepatori, de regula, se uzeaza mai tare kitul ambreaj (placa de presiune, rulment si disc), suspensia si directia (articulatii si telescoape), iar daca e o masina cu ceva caluti, mai ales daca e diesel, pot aparea probleme din lipsa condusului 'intins'.
De aia e recomandat sa-ti incepi experienta pe masini mai simple, un 'cazan' de 2-3000 de euro din 2000, sau o Dacia Logan ar fi fost mult mai usor de intretinut, iar lipsa dotarilor te-ar fi facut sa inveti sa conduci cu adevarat, nu sa te lasi purtat de masina.
Sfatul meu este sa schimbi masina macar pentru inceput, altfel o sa inveti soferia cu lipsuri.
Nu prea ai format corect intrebarea pentru ati da un raspuns corect.
cel mai simplu so opresti, o scoti din viteza inainte si lucrezi cu frana de seriviu(picior ) deci nu mai calci ambreiajul, folosesti dor frana. mai usor nu se poate. succes
Deci da se strica daca o opresti lasand ambreiaju fara sa te mai ocupi cu acceleratia, deci ti se duce ambreiaju, sa ai grija. Uite, cand pornesti lasa fara nici o graba putin din ambreiaj iar apoi apasa usor pe acceleratie si masina va porni lent, cand te mai obisnuiesti stii tu cum sa pornesti in viteza ca cei cu experienta . P.S iti las un link cu un clip in care iti spune un instructor cum se porneste corect de pe loc.
Pornirile și opririle repetate ale motorului îi reduc din durata de viață. Cel mai bine ar fi să exersezi pe loc ambreiajul, asta e cheia spre rezolvarea problemei.