| °º•●-♫-aLЭxeL-♫-●•º° a întrebat:

vreau si eu sa imi spune-ti cum este la o motoreta cu treptele cu etc sa imi spuneti cat mai multe chestii interesante despre motorete nici chiar din ce este compus motorul dar vreau sa stiu cum e cu treptele si alte detalii care trebuie stiutehappyfunda...

Răspuns Câştigător
| covexrobu a răspuns:

Vitezele sunt foarte simple. Treapta 1 este in jos de tot iar urmatoarele sunt in sus. De cele mai multe ori se foloseste frana pe fata. Pe partea stanga a motocicletei este pedala cu care schimbi vitezele pe partea dreapta ai o pedala care este frana pe spate. Pe stanga ai ambreiajul la mana iar pe dreapta ai frana pe fata. "problema" este ca toate comenziile motocicletei sunt foarte finute si trebuie avut grija cum lucrezi cu aceste comenzi ca altfel te arunca foarte repede de pe ea.

6 răspunsuri:
| hidrargir a răspuns:

Dar tu ce stii deja?
Ai cumva, ori ai avut scuter?
Vad ca te intereseaza un motor de Honda.
Vrei sa tai o motoreta, sa o reconstruiesti, vrei sa inveti sa mergi pe una?
Detaliaza si stam de vorba.

| °º•●-♫-aLЭxeL-♫-●•º° explică:

Hidrargir Am scuter, nu pe mine ma intereseaza honda cipe un prieten, nu vreau sa tai o motoreta cidoar sa stiu cum sta treaba cu treptele si stiu sa merg pe una acum hai sa stam de vorba...

| hidrargir a răspuns:

Credeam ca ai vrea sa te apuci de taiat. Cu un motor, doua roti, o transmisie, niste teava, un aparat de sudura, scule de taiat, polizat, o mana de suruburi, un kil de vopsea, etc ies minuni.
http://www.youtube.com/watch?v=ZP9YqQrHN38
Motoreta de la inceput e aceeasi cu aia de la sfarsit.
Dar tu vrei sa inveti sa mergi pe una... pe net.
Imi placi, ai vointa!
Covexrobu a vazut, probabil, doar la show-room motorete...
Vitezanele au treapta 1 in jos, restul in sus. La fel si restul.
Motocicletele, mai ales vitezanele au 4 tipuri de frana. De mana, de picior, de motor si aerodinamica.
Cu motoreta se vireaza (in viteza) invers decat la o masina: daca vrei stanga, trebuie sa tragi de coarne dreapta. Nu ma crezi? Incearca!
E o lege fizica la mijloc, poate ai auzit si tu de ea, una "centrifuga", care te arunca in exterior, si te ajuta sa te inclini mai usor. Altfel, intr-o curba de 90 de grade la 90 la ora ai intra in zid. De ce? Pentru ca la viteza ridicata motoreta are tendinta sa se echilibreze, si sa stea vertical. Aici intra si o caracteristica giroscopica pe care o poseda motoreta.
Iar daca vrei sa franezi, incepi cu ambreiajul, sa decuplezi motorul, continui cu frana spate, pana la limita de a rupe aderenta (adica de a iti auzi roata frecandu-se de asfalt), dupa care franezi fata. Si daca esti pe vitezana si erai lipit de rezervor, te ridici, ca si asta ajuta considerabil.
Nu stiu pe scuter cum e, dar daca pe motor ai franat cu ghidonul virat, te-ai tavalit. In frana, ghidonul trebuie sa fie perfect drept. Si fereste-te de zonele cu nisip, ulei, apa, etc... Nu forta franele iarna, ori atunci cand nu ai pneurile incalzite.
Un alt aspect foarte important, daca iti pasa de ce ai intre picioare (ma refer la motoreta): sa atingi cu ambele calcaie asfaltul atunci cand stai calare pe ea. Altfel, la manevre risti sa te tavalesti.
Ca tot suntem la capitolul asta, in caz ca dai de dracu' pe sosea, nu te lua dupa idiotii care "culca" motoreta! Daca o culci, baietii de la SMURD se vor pisa pe ei de ras cand vor veni sa te descarcereze dintr-o motoreta. Da-o intr-o parte, incearca sa sari de pe ea. Mie mi se pare mai atractiv sa ma arunc de pe ea decat sa ma duc, cu 2-3 sute de kile de fier, gramada.
Pe scuter n-am mers, e posibil sa fie si similitudini, iar diferentele astept sa mi le explici tu.
Acum ai invatat sa mergi pe motoreta? Daca da, esti cu mult mai destept decat mine, ca eu am invatat in poligoane, pe campuri si pe alei necirculate. Dar, ce sa-i faci? Eu n-am valoare.
Bafta, si asfalt uscat!

Răspuns utilizator avertizat
| hidrargir a răspuns:

Felicitari, Tipu!
Pentru o curba la stanga eu spun sa traga dreapta de ghidon, tu spui sa impinga stanga, si adaugi sa nu se ia dupa mine, ca-l vreau mort.
Nu vreau sa ma cert cu nimeni aici, dar tu, prietene, esti un idiot: ce diferenta e intre a impinge din stanga, ori a trage din dreapta de ghidon?
Ii spuneam sa atinga cu ambele calcaie asfaltul nu pentru a pune, stimabile, frana pe calcaie, ci pentru a o putea tine intre picioare cand sta pe loc. Iar prin manevre ma refeream la parcat, oprit, pornit, iesit din parcare... semafor. Daca tu ai intre craci 1 m, si incaleci o motoreta de 1. 10 m inaltime la sa, cum o tii la semafor? Sau ii sprijini ghidonul de oglinda unei masini? Si daca nu sunt masini pe langa tine, nu cazi, ma, ca ultimul idiot, stand pe loc?
Avand in vedere ca nu ai inteles tot ce am reexplicat, special pentru tine, mai sus, n-are rost sa mai detaliez diferenta semantica intre a inclina si a culca. Spun doar atat: tu nu esti nici macar un motociclist prost, care in caz de urgenta, de impact iminent, culca (adica il apleaca de la un unghi de 90 de grade, cat are un motor in mers in linie dreapta, la 0 grade, cat are un motor cazut) motorul pentru a spori aderenta in speranta ca, desi il freaca de asfalt cu ghidonul, carena, rezervorul, saua, reuseste sa evite coliziunea.
Vrei sa fii grozav, sa contrazici? Fii! Dar citeste pana la sfarsit. Eu nu cred ca pe net invata sa mearga copilul cum nu invata, in timp ce e pe motoreta, sa intre pe net.

Răspuns utilizator avertizat