Uuuuu, caz misto.
Pai, s-a intamplat asa:
1. nu s-a mai facut o revizie de pe vremea dacilor
2. masina intra in limp mode la viteze mari, din cauza boost-ului prea mare (electrovalva defecta, boala lor)
3. turbina nu a mai rezistat, a zis "pa" si s-a rupt axul
4. axul statea in presiune de ulei, deci a ramas o gaura cu presiune de ulei, care a tasnit spre admisie
5. odata cu ruperea axului, palele s-au facut bucati, in traseul de admisie, al carui curent duce spre camera de ardere, deci cilindrii s-au umplut de bucatele de metal
6. uleiul incins inlocuieste cu succes motorina in procesul de aprindere, deci motorul papa tot uleiul si se tureaza mult peste limite
7. uleiul din motor se termina, deci cuzinetii si segmentii raman pe uscat... la o turatie de 5000-7000rpm
8. motorul se opreste sau sparge ceva prin el.
Am facut multe Vulzvaginuri din astea, la unele motorul mai e bun doar de transformat in masuta de cafea, la altele se monteaza doar o noua turbina + traseu nou (furtune, intercooler), electrovalva si e totul ok.
Dar motoarele gripate nu prea mai au sanse sa fie ok dupa reparatie, decat daca rectifici blocul motor, pui cuzineti, segmenti, etc.
Ca o idee de costuri, cei care scapa doar cu turbina noua sar de 3000 de lei. La voi probabil trebuie alt motor cu tot cu turbina, traseu si electrovanva N75.
Burnout motorul e pa, trebuia sa bage in viteza sa apese frana si sa lase ambreajul sa opreasca motorul, practic nu va mai porni veci
sunt lipite pistoanele nu e slaba bateria
Până la urmă a pornit motorul și a venit cam un kilometru până acasă. Pare că nu e chiar așa grav. O să verificăm mâine dacă a consumat ulei. Mulțumesc.
GhermanPaul întreabă: