Eh, cam asa-s masinile din ziua de azi, mai sunt si cazurile alea in care componentele unor masini sunt protejate prin cine stie ce sisteme astfel incat sa nu le poti monta pe alta masina fara a vizita o reprezentanta.
Revenind:
Problema e ca pentru a inlocui ECU-ul, e nevoie de unele adaptari pentru a putea porni masina ulterior, iar asta costa, si poate sa coste mai mult decat remedierea problemei in sine.
Acum, pe de alta parte, nu cred ca producatorii auto sunt chiar atat de prosti cat sa lase toate problemele la nivel de soft, sa fim relisti, sigur s-ar gasi cativa tipi care sa modifice softul si sa scape de aceste problema.
Insa, ei fac altceva, fac piese fragile, sensibile, menite ca in timp, de la vibratii sa se defecteze, de asta vei vedea de multe ori erori gen "Implausible signal", iar, de multe ori, piesele respective sunt facute in asa fel incat accesul in interiorul lor sa nu fie posibil, sau, chiar daca este posibil sa nu ai ce face, sa nu ai ce inlocui, aici ma refer la clapetele electronice pe care mai toate masinile le au.
Eu am mai mare încredere in proiectantii de mașini decât in părerea unora depe forumuri. Ca sa nu mai vorbesc de mecanici, adesea schimbatori de piese, fara capacitate de înțelegere a unor principii de baza. Deci daca un proiectant de la BMW le-a pus acolo, sigur a avut un motiv. Iar dava Audi nu le-a pus, or fi avut si ei unul, nu cred ca au facut economii la frane. Si la sistemul de frânare, eu unul nu decid in funcție de aspect.
In privința ovalizării discurilor, o diferență mare de temperatura apărută dintr-un interval foarte scurt, poate duce la "ovalizarea" disculor. De fapt eu i-aș zice mai degrabă descentrare.
Este posibil sa ai cateva fire deslipite la ECU. Eu te sfatuiesc sa o faci pe a ta si sa nu iei alt ECU ca il poti lua mai varza ca al tau