Pai acum senzor se cheama nu mai e termocupla. Poate fi vinovat, poate nu. Cum pot eu sa verific? Ala da informatia in ECU, ECU da comanda in releu, releul porneste vartelnita.
Ventilatorul este legat de termocupla de pe radiator, termocupla este defectă sau sînt oxidate contactele, atît.
La modelul meu Z16SE nu am termocupla in radiator m-am uitat, nu are locas de termocupla, poate e in alta parte
Termocupla poate fi pe chiuloasa in apropierea termostatului. Putine masini nu au si releu. Releele sunt in cutiuta lor de regula. Poti verifica cu o lampa de control cand e fierbinte de unde nu da curent. Vezi un manual.
Totuşi,atenţie şi la contacte imperfecte din "păpuci" sau cabluri intrerupte pînă la ventilator.
Din cate stiu este in termostat un senzor de temperatura lichd racire cu doi pini, dar termostatu e sub distributie, oare senzorul ala e de vina
Erau rupte doua fire care duc catre mufa de la ventilator unu albastru si unul negru le-am prins inapoi si acum porneste cum trebuie, la 94 de grade porneste prima treapta si la 98 a doua, aia de la service au stat o ora roata ei sau uitat peste tot si degeaba...
Pai acum senzor se cheama nu mai e termocupla. Poate fi vinovat, poate nu. Cum pot eu sa verific? Ala da informatia in ECU, ECU da comanda in releu, releul porneste vartelnita.
1. De verificat apa din vasul de expansiune daca are bule de aer sau dispare. Defect -garnitura chiloasa arsa.
2. Termostat blocat pe inchis - temperatura apei nu trebuie sa depaseasca 95 grade.
3. Senzor temperatura apa defect sau citeste eronat valorile care sunt trimise catre calculatorul de racire motor.
4. Termocupla de pe radiator defecta (de verificat contactele)