| iulianiulian17 a întrebat:

Imi creste apa 95-100 grade si nu imi porneste electroventilatorul de racire,electroventilatorul l-am verificat merge pe amandoua trepte,unde este pozitionat si care este releul pentru prima treapta la electroventilator, cred ca ala e de vina, masina este opel astra 2001 1.6 Z16SE

Răspuns Câştigător
| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Pai acum senzor se cheama nu mai e termocupla. Poate fi vinovat, poate nu. Cum pot eu sa verific? Ala da informatia in ECU, ECU da comanda in releu, releul porneste vartelnita.

2 răspunsuri:
| tintareco a răspuns:

Ventilatorul este legat de termocupla de pe radiator, termocupla este defectă sau sînt oxidate contactele, atît.

| iulianiulian17 explică (pentru tintareco):

La modelul meu Z16SE nu am termocupla in radiator m-am uitat, nu are locas de termocupla, poate e in alta parte

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru iulianiulian17):

Termocupla poate fi pe chiuloasa in apropierea termostatului. Putine masini nu au si releu. Releele sunt in cutiuta lor de regula. Poti verifica cu o lampa de control cand e fierbinte de unde nu da curent. Vezi un manual.

| tintareco a răspuns (pentru iulianiulian17):

Totuşi,atenţie şi la contacte imperfecte din "păpuci" sau cabluri intrerupte pînă la ventilator.

| iulianiulian17 explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

Din cate stiu este in termostat un senzor de temperatura lichd racire cu doi pini, dar termostatu e sub distributie, oare senzorul ala e de vina

| iulianiulian17 explică (pentru tintareco):

Erau rupte doua fire care duc catre mufa de la ventilator unu albastru si unul negru le-am prins inapoi si acum porneste cum trebuie, la 94 de grade porneste prima treapta si la 98 a doua, aia de la service au stat o ora roata ei sau uitat peste tot si degeaba...

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru iulianiulian17):

Pai acum senzor se cheama nu mai e termocupla. Poate fi vinovat, poate nu. Cum pot eu sa verific? Ala da informatia in ECU, ECU da comanda in releu, releul porneste vartelnita.

| nelyjoly a răspuns:

1. De verificat apa din vasul de expansiune daca are bule de aer sau dispare. Defect -garnitura chiloasa arsa.
2. Termostat blocat pe inchis - temperatura apei nu trebuie sa depaseasca 95 grade.
3. Senzor temperatura apa defect sau citeste eronat valorile care sunt trimise catre calculatorul de racire motor.
4. Termocupla de pe radiator defecta (de verificat contactele)