Servofranele functioneaza la turisme pe baza de vid iar la camioane pe baza de presiune produsa de compresoare fiind nevoie de presiuni ( forta ) si debite mai mari. Masinile mai vechi si / sau de clasa mai mica folosesc vacumul produs de motor in galeria de aspiratie ( intre carburator si chiuloasa ). La masini mai mari / grele motorul are atasata o pompa de vid / vacum care asigura o forta mai mare servofranei. Servofrana este capsula ( butelie / tulumba ) aceea pe care e prinsa pompa de frana, contine o membrana si o supapa care in momentul cand pui pedala foloseste forta vidului pentru actionarea pompei de frana nu forta ta fizica. Cand am inceput eu sa sofez prin '80 inca erau camionete de 2, 6 t+remorca de 1 t = 3, 6 t masa totala fara nici un servo la nimic. Daca iti dadeam un sut in cwr te proiectam la Paris, nu platea nimeni sa mearga la sala. Erau camioane Bucegi de 10 t, Saviem si Raba de +20 de tone cu servofrana / fara servodirectie. Multe din masinile astea au circulat pana dupa revolutie. Apoi ne-am modernizat si s-au inventat ganterele Ma intelegi ce spun.