Sa le luam pe rand.
1. Euro3 este o norma de poluare, adica o reglementare care teoretic impune un anumit nivel al poluarii produse de acea masina, cu valori precis stabilite pentru fiecare indicator. Normele euro nu se refera doar la emisiile de noxe, ci si la partea din masina care este reciclabila, de exemplu.
2. Da, este adevarat, sunt orase in Europa in care nu poti intra cu Euro3. In Romania in prezent nu sunt restricții de acest gen.
3. Este aproape adevărat, dar aproape irelevant. O masina Euro3 care nu a fost niciodată inmatriculata SI NU ARE NICI CIV nu se mai poate inmatricula in Romania. Este aproape irelevant, pentru ca e putin probabil sa mai gasesti pe undeva o astfel de masina.
4. Vezi punctul 2.
Nivelul de poluare al masinii e catalogat dupa normativa europeana, euro 6 fiind cea mai noua electrica sau hibrida emisii co2 minime, sub 6 minimul ar fi euro 1. In marile orase din tarile europene se interzice circulatia masinilor in centrul capitalelor sau ale oraselor renumite pentru a reduce nivelul de poluare excesiv cum ar fi E3 depaseste nivelul de CO2 care e tolerat in oras per media totala al masiniilor care intra acolo, se poate percepe o taxa de circulatie sau interdictia daca e o lege mentionata. In RO e posibil sa se poata inmatricula, in capitala am auzit ca e o taxa aditionala daca vrei sa intri in zona centrala sau au respins proiectul de lege vezi in google. La noi se invart smecheriile astea toata ziua