Programul Rabla 2014 sta momentan sub semnul întrebarii, în contextul în care oficialii Administratiei Fondului pentru Mediu, institutia care se ocupa de gestionarea acestui program, nu au decis înca ce se va întâmpla cu Programul de stimulare a înnoirii parcului auto natíonal. "Pentru anul acesta înca nu s-a decis nimic", au transmis ECONOMICA.NET reprezentantii institutiei.
Anul trecut, "Rabla" a demarat pe 15 mai, când Administratia Fondului pentru Mediu a deschis sesiunea de depunere si validare a dosarelor colectorilor si dealerilor auto din Program. Mult prea târziu, s-au plâns reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care au atras în mai multe rânduri atentia asupra faptului ca demararea târzie a programului constituie o problema pentru industria auto din România.
De asemenea, în luna decembrie a anului trecut, oficialii APIA au declarat ca utilitatea programului Rabla este din ce în ce mai limitata si au propus sistarea acestuia în 2015, mentionând însa ca ulterior ar fi necesare alte masuri de sustinere a vânzarilor de masini noi si a tehnologiilor performante.
În 2013, Administratia Fondului pentru Mediu a alocat 20.000 de tichete pentru Programul "Rabla", dintre care 17.000 pentru persoane fizice/juridice si 3.000 de tichete pentru institutiile publice. În luna noiembrie s-au distribuit ultimele 3.000 de tichete pentru persoane fizice, catre colectorii validati în program.
Anul trecut s-a putut utiliza un singur tichet valoric pentru achizitionarea unui autovehicul nou, iar valoarea acestuia a fost de 6.500 de lei.
Marian_Sava_1994 întreabă:
anonim_4396 întreabă: