Sant mai multi calatori decat permite legea in microbuzele romanesti. Daca vezi ca ii atarna curu mai jos decat trebuie e greutate excesiva. Vroiam sa lucrez la o firma si cand am vazut ca nu merge legal am plecat a 2° zi
20 de persoane, cred ca au greutatea medie de 70kg/persoana. Deci, 1400kg de oameni, plus vreo 2500kg greutatea vehiculului.
Accesul in aceste zone nu se face in functie de greutatea vehiculului in sine, ci in functie de masa totala maxima autorizata. La mercedes Sprinter Transfer, greutatea maxima admisa incepe de la 3550kg, la cel mai mic model (16 locuri), si ajunge pana la 5300kg la cel de 19 locuri.
Sprinterele au doua variante de masa maxima: 3500 kg si 5000 kg. Fix. Cele de 3500 se carosează cel mult 8+1, sunt ușor de recunoscut datorita punții spate simple. Cele de 5000 au punte dubla si se carosează de la 16+1 la 20+1, iar cu prelungirea părții din spate chiar 22+1.
Eu am luat datele de aici:
https://www.mercedes-benz.ro/......_data.html
Uita-te la modelul 55.
Da, interesant, e vorba de Sprintere care vin din fabrica pentru transport persoane, vad ca au mase diferite fata de cele de marfa, scuze.
Eu in 10 ani am văzut cred vreo 3 de genul asta, toate 3 cu 8+1 locuri si de 3, 5 tone. Restul, de ordinul miilor, vin ca dube de marfa și se carosează in tara, in cele două variante de mai sus, 3500 si 5000 kg.
Asa e, majoritatea microbuzelor folosite la noi sunt cumparate de marfa, si transformate.
Ori e cum spune Sofer, ori era dala de face cursa mai lunga de are si portbagaj in spate ( cutie de aia verticala) si probabil depaseste. Sau pur si simplu firma respectiva are traseul prin localitatile de pe soseaua pe care ocolesti podetul