Roll cage se omologheaza doar pentru autoturismele destinate competitiilor sportive, din cate stiu eu.
Deci iti trebuie o masina 100% de raliu, cu mai multe modificari, pentru a fi omologata.
Iar rollcage fara scaune scoica si casca, poate insemna moarte sigura, pentru ca e vorba de niste tevi foarte aproape de corpul tau, in care te vei izbi, mai ales cu capul, daca nu porti centuri in mai multe puncte, guler cervical si casca.
In accidente, nu incarcerarea e principala problema, ci impactul tau cu volanul, parbrizul si plafonul. Airbagul face mult, ca te lipeste de scaun, nu iti permite sa-ti zdrobesti mecla de volan sau parbriz. Iar centura la fel, te tine pe scaun, ca sa nu zbori pe parbriz, ori in cap, de cupola. Caroseriile din prezent nu se mai deformeaza foarte mult, deci un rollcage face mai mult rau decat bine.
De ce ai merge cu roll cage prin oras cu o masina de zi cu zi? ca limita in oras daca nu exista alte restricii, e 50km/h.
La 50km/h iti trebuie rollcage?
Sau pe autostrada daca crezi ca faci accident la 130hm/h si o pui pentru protectie, inseamna ca nu esti in stare sa conduci la vitezele alea si sa fii atent.
Adica hai ca pe circuit mai bagi talpa, daca e drum drept, si trebuie sa ai protectii, dar pentru o masina de oras, pentru ce iti trebuie?
O sa zici ca te duci cu masina de zi cu zi si la circuit. Dar nu te cred, ca nu rupi tu gumele bune de oras, acolo, si nici nu cred ca te duci sa pierzi 2 ore pe acolo sa-ti shimbe aia cauciucurile
De-asta pasinatii au 2 masini, una pregatita pentru circuit. Si una de oras.
Cand am zis masina de zi cu zi m.am referit la masina pe care o folosesc in oras, pentru dus la tara ( cam o data pe saptamana) + alte drumuri in afara orasului). Cred ca ai vazut si tu cate accidente fac astia cu "bolizii" lor si dai bot in bot cu unu cu un seria 3/5 sau cu alta masina din 90/2000 si tu esti intr-o masina low cost din 2010~... ( eu avand un chevrolet din 2009) o sa te striveasca
Oricum mersi totusi ca te.ai oprit pentru un minut la intrebarea mea