Asta e o mișcare sincronizată.
Trebuie să accelerezi ușor în timp ce ridici piciorul de pe ambreiaj ușor.
Dacă ridici prea brusc piciorul de pe ambreiaj e posibil să-ți stea motorul.
La fel, dacă nu accelerezi suficient, e posibil să-ți stea motorul.
Dar cu timpul, o să te obișnuiești cu sincronizarea mișcării și va fi simplu.
Poti sa accelerezi, dar usor. Daca accelerezi prea tare vei uza inutil ambreiajul si masina va smuci cand o sa prinda.
Ambreiajul se ridica tot usor dar nu chiar la fel de usor ca atunci cand pleci de pe loc. Prima parte a cursei ambreiajului o poti parcurge mai rapid, apoi cand simti ca incepe sa prinda poti incetini un pic eliberarea pedalei. Altfel iarasi risti sa te smuceasca masina si fortezi tot angrenajul.
Tine mult de obisnuinta si memorie motrica. In timp o sa stii exact cum trebuie sa apesi si sa eliberezi pedalele ca sa nu suprasoliciti masina si sa rulezi lin pe sosea.
Da, poti sa accelerezi.
Ambreiajul se lasa cu simt, ca motorul sa preia turatia impusa de transmisie. Altfel faci un soc daunator si incomod pentru pasageri.
Nu il ridici la fel de incet ca la plecare, dar nici brusc. Inveti zona in care cupleaza, si esti esti atent la zona aia.
In timp vei face sincronizarea asta fara sa mai fii atent la ea.